Saturday 24 October 2015

TOL NAIK,DARAH NAIK!!!


PERJANJIAN : Kenaikan tol memang tidak dapat dielakkan sebab dalam kontrak konsesi telah ditulis kenaikan sehingga 20 hingga 25 peratus untuk setiap lima tahun.

Kata Parti Amanah Negara, RM510 juta itu kerajaan boleh tampung dengan menggunakan sebahagian daripada wang derma daripada Pak Arab yang berjumlah RM2.6 bilion.
(KENYATAAN YANG SANGAT BODOH,2.6 BILION BUKAN DUIT KERAJAAN)


Kenapa tak minta Azmin tampung kenaikkan tol tu dengan keuntungan yang diraih dari pelaburan PKNS dalam SPRINT (20%) dan Kumpulan Peransang dalam KESAS (30%)? Azmin kata SPRINT sudah mengutip keuntungan RM6 billion manakala KESAS pula mencatat keuntungan 121%. Kerajaan Selangor sudah menikmati keuntungan pelaburan saham berbillion ringgit.

Timbalan Ketua Pemuda parti baru itu, Muhammad Faiz Fadzil berkata: “Saya rasa duit (derma peribadi) RM2.6 bilion itu cukup untuk bayar kepada pemilik konsesi lebuh raya.”

Kenapa si bodoh Timbalan Ketua Pemuda Parti Amanah Rakyat iaitu Muhammad Faiz Fadzil tidak minta kerajaan Selangor menanggung kenaikkan tol SPRINT dan KESAS. Kenapa perlu guna duit derma UMNO 2.6 billion.

Sudahlah pura-pura marah dengan kenaikkan tol tapi kaut keuntungan hasil pelaburan dalam syarikat konsesi berbillion ringgit pastu nak minta UMNO tanggung kenaikkan tol pulak. Bodoh punya puak PAN ni.(PAN 747)

No comments: