Wednesday 21 October 2015

JANGAN TERJERAT PERANGKAP DAP!!! MELAYU BAKAL DITIMPA PETAKA!!!

ABCD

DALAM SUASANA JERUBU MELANDA NEGARA, KAUM MELAYU `DIKENCING' DAP......
Penasihat DAP, Lim Kit Siang kononnya menjanjikan kaum Melayu tidak perlu takut untuk memberikan undi kepada DAP pada PRU ke-14 kerana DAP bersetuju `melindungi' dan `mengekalkan' Perdana Menteri dari kaum Melayu!!!! Malah kenyataan ini pun pernah disuarakan oleh anak Anwar Ibrahim!!!
Bagi menyokong hujahnya itu, LKS menegaskan bahawa kononnya bangsa Melayu juga tidak akan tertindas kerana majoriti kakitangan awam, pasukan keselamatan khususnya anggota tentera di negara ini adalah berbangsa Melayu. Tapi dia tidak beritahu pula bahawa penjawat awam hanya golongan pelaksana dasar-dasar DAP nanti?
Ada kalangan orang Melayu yang terpengaruh dan percaya pada kata-kata LKS!!!. Jika tidak, masakan pula ada di kalangan bangsa Melayu yang sanggup menyertai dan ‘memperhambakan diri’ ada perjuangan serta perlembagaan parti yang cukup rasis itu?
Malah, segelintir anak muda yang kononnya berfikiran terbuka turut bersetuju dengan `kata-kata' Penasihat DAP itu. Ada yang berhujah kononnya pemimpin Melayu lebih teruk dari DAP dan lebih rela dipimpin oleh parti tersebut, biarpun Melayu di Pulau Pinang dihambat keluar, tidak membenarkan berkumandang ayat AlQuraan, Islam dihina saban hari....banyak lagi...
Langkah ini sebenarnya menjejak langkah mentornya, mendiang Lee Kuan Yew?. Mana mungkin kita lupa dengan Kuan Yew yang sanggup memakai songkok untuk ‘memujuk’ bangsa Melayu Singapura yang akhirnya semua tergadai, tiada pun seorang juruterbang berbangsa Melayu, tiada pun Melayu yang menjadi usahawan ulung, apa lagi memiliki gedung yang besar? Natijahnya, hanya Melayu Singapura saja yang tahu…
Mungkinkah DAP akan melantik Anwar, Zahril, Mat Sabu atau sesiapa pun dalam DAP? Kononnya DAP setuju memberi hak kuasa atas faktor demografi Malaysia? Percayakah kita pada kata ‘bayang-bayang’ Kuan Yew itu?

CUBA LIHAT FAKTA INI!!!
Di Pulau Pinang: DAP memiliki 19 DUN, PKR pula 10 DUN dan PAS pula hanya 1 DUN sahaja. Kalau mengikut janji LKS, Ketua Menteri semistinya dari Melayu mungkin PAS atau PKR Melayu..tetapi ini tidak berlaku, kenapa?
Di Selangor pula, DAP mungkin mempunyai jumlah 15 kerusi DUN, sama seperti PAS. PKR pula mempunyai 13 DUN. Tapi mengapa DAP hanya bersetuju memberi laluan melantik PKR untuk menjadi Menteri Besar? Kenapa DAP tidak berikan jawatan itu pada PAS?
Yang nyata, DAP sejak dari awal lagi cukup memilih untuk tidak percaya kepada kaum Melayu kecuali bila terdesak sepertimana di Selangor? Malah mereka memilih untuk melantik PKR menjadi Menteri Besar supaya senang mereka jadikan ‘boneka’ dan mencanang ke seluruh negara kononnya mereka tidak gila kuasa atau ‘memberi muka’ pada bangsa Melayu. Namun kita sedar taktik DAP itu.
Jelaslah di sini bahawa DAP sememangnya sangat mementingkan kuasa dan jawatan, sama ada secara langsung atau secara membonekakan seseorang yang akhirnya akan mengakhiri kuasa Melayu dan bumiputra.
Sekiranya dirujuk pada kerusi parlimen, DAP mempunyai 38 kerusi, PKR 30 kerusi dan PAS hanya 21 kerusi sahaja. Walaupun PKR dan PAS bertanding lebih banyak di kerusi Parlimen, mereka kalah teruk di tangan BN pada PRU ke-13 lalu.
Manakala DAP, walaupun bertanding di 51 kerusi parlimen sahaja, mereka berjaya membawa pulang 38 kerusi kepada parti mereka, terima kasih pada tok-tok lebai PAS yang siang malam berkempen untuk mereka pada ketika itu. Hasilnya DAP senyum, mereka juga yang ‘kelat’, bukan?
Dan kini LKS mendakwa DAP sanggup lepaskan kerusi Perdana Menteri bila menang kelak? Sama saja, sama ada pemimpin DAP menjadi Perdana Menteri atau tidak, DAP tetap ‘Perdana Menteri’ jika Pakatan ‘Haram-Haraman’ itu berjaya menewaskan BN.
Jika tidak menjadi Perdana Menteri, maka ‘boneka’ yang menjadi Perdana Menteri itu perlu mendengar perintah mereka, bukan?
Itulah yang tersirat di sebalik yang tersurat berkenaan kenyataan bapa Lim Guan Eng itu. LKS mungkin tidak menyusun strategi ini untuk dirinya. Namun mungkin strategi itu dirancang untuk anaknya di Pulau Pinang.
Khabarnya di Pulau Pinang, bukan saja Melayu UMNO saja yang menyesal, malah Melayu PAS lebih menyesal dari Melayu UMNO. Negeri itu khabarnya sedang dalam proses ‘diSingapurakan’. Dan yakin dan percayalah, jika Malaysia berjaya dijajah Pakatan ‘Haram-Haraman’ itu, kita sedang menempa malapetaka! Nau’zubillahi min zalik…

2 comments:

Anonymous said...

Tak kan aku undi parti babi cina ni dan depa yang bersekongkol dengan nya.....

Anonymous said...

aku pon tak undi tak aku suka nengok dapdolls buat pengeras kotey