Saturday 10 October 2015

NAJIB TAK LETAK JAWATAN PUN RINGGIT AKAN PULIH KEMBALI!

Dengar sini sekalian rakyat jelata! Di sini hamba ada sebuah perkhabaran yang baik. Ringgit telah melonjak naik. Maka dengan ini, Malaysia tak jadi BANKRUP lah gamaknye. Sekian itu saja dari hamba.

Semoga Malaysia kita ini kekal aman, maju dan makmur hendaknya.
(^___^)




Alhamdulillah! Nampak macam ada potensi untuk Ringgit Malaysia kembali pulih. Dan DS Najib masih lagi PM. 

Jadi apa ceritanya yang pasal ada orang tu kata PM Najib letak jawatan, Ringgit akan pulih? Mengarut aje kan? Entah apa-apa. Rujuk di link ini:
http://suarapakatandaily.com/najib-letak-jawatan-ringgit-m…/
Baca di Bloomberg ni jugak untuk fakta tambahan. (tajuk link dia tak sama dengan artikel yg terkandung.. biasa lah media asing kan.) http://www.bloomberg.com/…/rupiah-in-steepest-three-day-gai…
Apa pun.. yang penting sekarang ni.. sudah terbukti dengan jelas lagi nyata bahawa Malaysia tak jadi nak BANKRUP. Jadilah realistik. Berhenti lah mendengar cakap-cakap yang tak munasabah.
Sebarkan berita baik ini.. biar ramai rakyat jelata yang tahu akan situasi yang sebenar.

KUALA LUMPUR: Ringgit melonjak lebih daripada 5 peratus ke paras tertinggi dalam lima minggu pada Rabu susulan jualan nilai batasan kerugian Dolar AS dan saham tempatan yang lebih tinggi.
Ringgit yang mencatatkan prestasi terburuk berbanding mata wang Asia lain pada tahun ini, naik 5.2 peratus kepada 4.1600 berbanding dolar Amerika, peningkatan terkukuh sejak 1 September.
Turut mencatatkan kenaikan adalah FBM KLCI pada 1.6 peratus.
Ringgit dan saham Malaysia mendapat sokongan daripada eksport Ogos yang lebih kukuh berbanding jangkaan.
Ia turut dibantu pemulihan dalam harga minyak mentah global yang meredakan kebimbangan terhadap pendapatan jualan minyak dan gas di luar negara.

No comments: