Friday 16 October 2015

Lowyat Bikin Panas Lagi..!!!!



Benci Dap 

Lowyat bikin panas lagi..!!!!

Tak serik-serik lagi Cina DAP..!!!!

(Hati-hati bila pergi ke lowyat, jangan pergi 
ke kedai tersebut. pekerja cina tersebut amat 
kurang ajar.

Meh sini saya cerita :

Sepupu saya nak beli iphone 5s 32gb, cari-cari 
jumpa la kedai cina ni dia jual RM1400, okay 
murah la kan.

Then dia minta deposit rm100, sepupu saya tanpa berlengah terus bagi sebab harga murah kan. Saya 
dah mula sangsi sebab dia bukan main laju ambil 
duit, so saya sempat snap gambar.

Then dia suruh pergi ke atm keluarkan duit dan 
potong simcard.

then dah setel semua kami pergi semula ke kedai tersebut, iphone 5s masih tak kelihatan.
Jadi kami duduk di situ semula tunggu fon tu, then cina ni keluar balik.

kemudian, partner dia cina juga, beria-ia suruh ambil iphone 5 64gb, tapi sepupu saya tak mau,dia nak iphone 5s juga>

Then cina tu sampai dan bawa iphone 5s, baki lagi rm1300 pun kami bayar, dia terus grab duit, kluar resit and cakap :

"ha you tengok phone ni dan check betul-betul, nanti rosak fingerprint semua kita orang tak ganti" dengan nada yang kasar gila.

Then saya pun mula suspicious lah, ok takpe saya sabar lagi dan check condition phone, phone semua okay takde masalah.

Then dia tanya "you ada apple id tak?" saya cakap "takde tapi takpe saya tolong buat".

Then saya create satu apple id, ada part yang saya 
tak faham and saya tanya cina tu. then this is our conversation :

Seller : haaaa you pandai sangat kan?? you buat la!

Saya : aik, you apahal nak marah-marah, I tanya saja kan?

Seller : tadi i mau tunjuk you tunjuk pandai sangat 
kan, you pandai you buat la !!

Saya : bos, easy question, ada alternatif lain tak untuk create id ni kat phone, sebab kat phone takde cara untuk buat 'None' as payment method. I boleh buat tapi saja tanya you.

Seller : hey you pandai kan?? you buat la !!

Saya : hey bos, you seller you should treat me well tau, as im your customer, im not rude, i just ask a quetion, a simple question.

Seller : kalau I taknak jawab you nak buat apa? (sambil senyum)

Saya : (saya tanya partner cina tu) hey you punya partner ni apahal rude sangat? (partner tu senyap je)
And seller cina ni keluar dari kiosk dia and tolak saya.

Seller : you apahal sekarang, kalau you ada duit you boleh isi payment method tu guna you punya Card !

Saya : i have money that's why I beli phone, and I ada card, but i just nak tanya alternatif lain.

Seller : YOU SET-SET BAJU MERAH KE HA?? (Himpunan Merah UMNO) you blah sekarang !

Saya : (dafuq? im not umno, tapi memandangkan kami bertiga je Melayu dekat tingkat tu, takut kena rembat kami balik, tapi saya sempat snap gambar).

Kesimpulannya, saya ada ramai kawan Cina, tapi mungkin pelajaran membezakan adab mereka. so kalau boleh boikot la lowyat, memang tak relevan dah lowyat. banyak phone tipu, klon, dia orang berniaga biasa la nak profit saja, mana kisah halal haram. And maybe seller cina ni period, i asked an easy question, dia nak melenting kenapa?

(Kiosk ni terletak di Lowyat Plaza, Ting
kat 3. Take note guys.)

3 comments:

Anonymous said...

Org dah lama boikot, hang lagi nak pergi situ. Saja cari pasal...padan muka

kotakdemaruah said...

BETUL padan muka hang... mengkayakan cina tapi kena pijak dan ludah dek cina. lepas tu mengadu pada melayu..mcm siapa tu..siapa ye..hah najib muahahaha

tak de maruah. Sape suruh beli kat Cina?

"Kesimpulannya, saya ada ramai kawan Cina, tapi mungkin pelajaran membezakan adab mereka. so kalau boleh boikot la lowyat, memang tak relevan dah lowyat. banyak phone tipu, klon, dia orang berniaga biasa la nak profit saja, mana kisah halal haram. And maybe seller cina ni period, i asked an easy question, dia nak melenting kenapa?"

sebab ko hina. tak payah nak suruh kita orang take note.. memang padan ko manusia bukan baju merah, ko PKR lah, tak bermaruah pergi lowyat.

Anonymous said...

haha dia nak tunjuk dia sporting la takde hal dgn cina sbb ramai kwn cina
padan muka