Friday 26 June 2015

BELUT PUN PANDAI BERAHI!!!!


Belut Masuk Dalam Alat Kemaluan Wanita di 

New Zealand.




Bagi para doktor di Auckland City Hospital New Zealand, mengeluarkan benda-benda aneh dari dalam tubuh manusia adalah hal yang biasa dikerjakan. Namun mengeluarkan belut dari alat kemaluan seorang wanita, ini baru pengalaman pertama yang gila dan luar biasa!.

Seorang wanita yang tidak disebutkan namanya datang ke A&E (Accident and Emergency Departement) di Auckland City Hospital. Keluhannya sungguh mengejutkan, yakni ada seekor belut yang terjebak di dalam (maaf) kemaluannya dan harus dikeluarkan.

Keberadaan belut tersebut dikesan  melalui sinar X. Belut yang disebut-sebut berukuran sebesar tangkai asparagus itu langsung jadi perbincangan di antara para staf rumah sakit kerana kes semacam ini belum pernah terjadi sebelumnya.

"Doktor dan perawat sudah sering menangani orang dengan benda aneh yang terjebak di tempat yang tidak semestinya, tetapi kalau belut ini baru pertama kali," kata sumber dari rumah sakit yang juga tidak disebutkan namanya..

Tidak diketahui bagaimana ceritanya belut tersebut boleh sampai terjebak di kemaluan wanita tersebut.Juru cakap rumah sakit pun juga menolak memberikan penjelasan lebih terperinci, dengan alasan untuk melindungi privasi pesakit.

Hanya disebutkan oleh juru cakap tersebut, para doktor pada akhirnya berhasil mengeluarkan belut dari dalam kemaluan meskipun tidak dijelaskan juga apakah melalui operasi atau cara lain. Si pesakit juga sudah boleh pulang, tidak lama setelah mendapat tindakan peru batan.

Meskipun memiliki mekanisme gerak yang akan mendorong benda-benda termasuk kotoran untuk keluar, vagina atau anus sering kemasukan benda asing. Namun kes ini, sekali lagi, sungguh mengherankan. Ada-ada saja.(NZ Herald)

No comments: