Saturday 13 June 2015

APAKAH ADA GADIS SEPERTI INI???




NI BARU CALON ISTERI..............

LELAKI: Saya nak bagi RM6000 untuk mas kahwin awak..
PEREMPUAN: RM6000? semurah itukah saya ?
LELAKI: Errrmmm..ok ,RM10 ribu ..
PEREMPUAN: Kalau RM10 ribu..rantai leher saya pun rm10 ribu . Kiranya saya ini hanya seperti rantai leher ? Yang akan awak hancurkan bentuknya dan buat lain apabila puas dengan bentuk yang lama ?
LELAKI: Ok !!! RM20 ribu ..
PEREMPUAN: Kereta VIVA saya berharga 40 ribu..bermakna saya lebih murah dari kereta VIVA disisi awak ?
LELAKI: Ok,,,RM50 ribu
PEREMPUAN: Adakah itu harga saya ? Bangunan KLCC tu pun berharga jutaan ringgit
LELAKI: Ok,,,baiklah , awak letaklah sendiri berapa harga awak .saya akan bayar
PEREMPUAN: Awakkkkk .. diri saya TERLALU mahal..sehingga awak tak dapat nak BELI . Cukuplah awak bagi 100 ringgit sahaja..bukan kerana harga saya . tapi kerana perintah Agama yang mewajibkan mas kahwin .. mas kahwin or hantaran mahal belum tentu boleh menjamin kebahagiaan . cukup sekadar mengikut KEMAMPUAN dan BUKAN MEMBEBANKAN .
*how sweet ?so dear girl jangan sesekali jual diri walaupun semasa hantaran and dear boys jangan sesekali beli perempuan!!!
PERSOALANNYA,APAKAH ADA GADIS SEPERTI INI PADA ZAMAN DUIT BERKATA-KATA???

No comments: