Thursday 11 September 2014

PUNDEK YANG BIADAP HINA JIHAD ISLAM!!!


BIADAP! JIHAD Terhadap Zionis Israel dan UMNO Disamakan Sebagai ANJING!


Akta Hasutan sedang dikempen untuk dihapuskan. Menariknya yang kuat menentang adalah mereka yang menyokong Pakatan Rakyat. 

Lebih ironi adalah, di samping berkempen agar Akta Hasutan dipupuskan, mereka jugalah yang paling kerap melakukan hasutan serta penghinaan terhadap Melayu-Islam dan Bumiputera.
Perhatikan wajah yang tertera di atas. Baca apa yang ditulisnya di dalam Facebook yang berjaya di'print-screen'kan. Adakah ini yang dikatakan sebagai KEBEBASAN BERSUARA atau sebenarnya satu provokasi terhadap orang Melayu dan apabila ada tindak balas yang bersifat negatif, maka orang Melayu dan Islam dianggap sebagai RASIS sebagaimana yang seringkali dilabelkan oleh DAP?

Di Pulau Pinang pula, Sim Tze Tzin, Ahli Parlimen Bayan Baru yang merupakan salah seorang pemimpin PKR telah menghasut sebilangan pelajar-pelajar USM untuk berdemonstrasi agar Akta Hasutan dihapuskan

Antara jam 1:10 tengah hari sehingga 1:40 tengah hari, seramai lebih kurang 50 orang pelajar Progressive Front (SPF) bersama-sama Persatuan Bahasa Tionghua Universiti Sains Malaysia (PBTUSM) dan pelajar-pelajar Pro Mahasiswa USM telah menganjurkan perhimpunan bantahan bertemakan, 'ABOLISH SEDITION ACT: SOLIDARITY4 AZMI SHAHROM - DEFEND ACADEMIC FREEDOM' bertempat di hadapan Masjid Al Malik Khalid, USM, Gelugor, Pulau Pinang.

Golongan yang kebanyakannya dibantu oleh kerajaan menerusi keadaan aman dan PTPTN, berjaya diperdayakan oleh PKR dan DAP untuk menentang keamanan dan kemudahan untuk belajar itu. Menariknya, mereka tidak mahu undang-undang mengikat mereka bagi sebarang masalah yang mereka lakukan kepada masyarakat awam.

Mereka ini sebenarnya mahu menjadikan Malaysia sebagai sebuah negara koboi yang tidak ada sebarang undang-undang untuk mengekalkan keamanan dan kesentosaan sekarang ini. Mereka sanggup melakukan apa-apa sahaja walaupun pertumpahan darah untuk tujuan tersebut.


Cuma mereka hanya akan memekik, menjerit dan menuduh kerajaan zalim serta gagal menjaga keselamatan mereka apabila mereka ditikam, dipukul, diterajang mahupun dibunuh sesuka hati!

Oleh kerana mereka berada dalam keadaan yang sangat selesa, mereka mahu menghapuskan undang-undang yang telah menjamin kebebasan serta keselamatan mereka. Bagi mereka, selagi mereka selamat, orang lain tidak perlu berada dalam keadaan selamat.

Oleh kerana itu, CAMKAN WAJAH SETIAP SEORANG DARIPADA MEREKA!

Mungkin ada sesuatu yang boleh mengajar mereka tentang pentingnya undang-undang seperti Akta Hasutan di negara ini-buletinsengal.

2 comments:

Anonymous said...

Akta hasutan dihapuskan bermakna tiada keamanan negara ini... fikir2 lah wahai najib.

Anonymous said...

Apa makna kebebasan bersuara dan berpolitik, jika negara tak aman.
Bila rakyat kurang matang dr segi politik, ketegasan adalah perlu utk membendung penyalahgunaan kebebasan. Lihat saja kesudahan di Iraq dan Afghanistan yg dicampuri US konon demi kebebasan bersuara dan berpolitik.