Monday 8 September 2014

Lakukan Hal Ini Ketika Mengesyaki Pasangan Masih Berhubungan dengan Mantan Kekasih!!!


img

















Masa lalu boleh menjadi isu yang membuat hubungan di masa kini menjadi retak. Namun bukan bermakna menjaga hubungan baik dengan bekas kekasih selalu membawa makna kayu tiga atau masih berharap menjalin kembali hubungan di masa lalu. 



Memang tak semua orang boleh bersikap dewasa dan menerima hal tersebut.Masih banyak yang justru merasa sangat insecure dan berfikiran negatif jika bicara mengenai hal yang berkaitan dengan bekas kekasih. 

Saat tahu watak pasangan saat ini yang sudah tak boleh menerima persahabatan dengan bekas kekasih, terkadang komunikasi dengan si dia secara sembunyi-sembunyi menjadi pilihan. 

Jika anda mengesyaki si dia masih berhubungan dengan mantannya, jangan langsung emosi. Agar hubungan dengan pasangan tetap terjaga. 

Sebaiknya ikuti beberapa cadangan dari psikologis dan perunding cinta. 
Langkah awal dan utama yang perlu anda lakukan adalah membuang fikiran negatif kamu mengenai pasangan. 

Banyak masalah, tidak terkecuali putus bahkan sampai perceraian, berasal dari fikiran buruk dan kecurigaan yang tidak disandarkan dengan bukti-bukti yang relevan. 

"Kamu harus dapat membersihkan fikiran buruk ini agar lebih bahagia dan mampu bersikap lebih positif terhadap pasangan. Ingat, putus dengan kekasih bukan bererti harus bermusuhan dan tidak melakukan komunikasi sama sekali. 

Setelah berjaya mengatasi kecurigaan kepada pasangan dan bersikap lebih positif, anda boleh menanyakan hal ini kepada pasangan. Namun ingat, perbincangan itu hanya boleh dilakukan apabila fikiran anda sudah jernih dan emosi lebih tenang. Diingatkan, jangan sampai rasa cemburu membuat hubungan retak padahal faktanya, si pasangan tidak mempunyai maksud apa-apa di sebaliknya-Alissa Safiera - wolipop

No comments: