Tuesday 21 July 2015

YANG HAK MENGATASI YANG BATIL!!!PENGKHIANAT NEGARA BAKAL TERDEDAH!!!



WakeUp Malaya

Warga Switzerland Xavier Andre Justo, yang dijangka akan didakwa memeras ugut bekas majikannya, mendakwa kira-kira 10 orang membeli dokumen darinya untuk menyerang Datuk Seri Najib Tun Razak.

"Beliau telah mengaku segala-galanya. Dia telah memberikan kita kerjasama yang sangat baik ... tiap-tiap dokumen, walaupun dari dalam telefon beliau, '' kata jurucakap polis Thailand Lt Jen Prawuth Thavornsiri kepada The Straits Times.

Justo dilaporkan menjual data yang telah diambil dari PetroSaudi kepada kumpulan itu, termasuk tokoh-tokoh media dan seseorang daripada parti politik Perdana Menteri sendiri.


Antaranya adalah seorang wanita yang lahir di Malaysia tetapi telah berpindah ke Britain. "Beliau mempunyai blog berita," kata Lt Jen Prawuth.


Ditanya sama ada blog itu adalah laman web Sarawak Report, beliau berkata: "Mungkin. Saya tak menyebutnya. Anda fikirkan sendiri."

"Laman web itu menampilkan data yang diubah untuk menjatuhkan PM,'' katanya.

Lt Jen Prawuth berkata beliau tidak boleh menyebut nama.

Tetapi beliau berkata, Justo telah bertemu dengan "ramai orang, kira-kira 10, dari media dan ahli politik, walaupun dari parti yang sama dengan Najib''.

Justo bertemu wanita yang dilahirkan di Malaysia itu tiga kali di Thailand, dan juga di Singapura, untuk "rundingan", kata Lt Jen Prawuth.

Dalam tahap terakhir rundingan, setelah kumpulan itu dilaporkan mengesahkan bahawa fail Justo yang terkandung maklumat yang mereka mahu, mereka membincangkan bagaimana untuk membayarnya.

Bukti dari Justo didakwa termasuk transkrip penuh dengan semua perbualan WhatsApp beliau dengan kumpulan itu semasa rundingan dan perbincangan mereka tentang bagaimana beliau akan dibayar.
Beberapa mesyuarat telah dilaporkan berkata telah diadakan di Singapura.

"Cara mereka membayar adalah cara yang sama kumpulan penggubah wang haram bayar," kata Lt Jen Prawuth.

Semua butiran ini "seharusnya berguna" kepada polis Malaysia, katanya.

"Kes ini perlu dilaporkan di Singapura kerana pengubahan wang haram untuk menyerang PM bermula di Singapura," katanya. "Jika polis Singapura meminta saya bukti (melalui) protokol hal ehwal asing, saya boleh hantar."

Sumber: The Straits Times Singapore /Asia News Network

No comments: