Sunday 21 September 2014

ANWAR LAH HANTU SEHARU-HARUNYA!!!


Krisis MB SELANGOR BERPUNCA lagi daripada ANWAR IBRAHIM.







Beberapa IPTA Telah mengadakan Kajian Exports berhubung Krisis MB Selangor YANG TELAH melanda KERAJAAN Negeri Selangor dan rakyatnya makin sukses mengheret Sama Sultan Selangor Dalam Krisis Jogja.


Kebanyakan respondan Yang ditemui bersetuju mengatakan Krisis MB Selangor ITU ADALAH berpunca lagi daripada angkara Ketua Umum PKR, Anwar Ibrahim.


Penganalisis Politik Prof Madya Dr Ismail Sualman berkata results Kaji selidik pihaknya di 20 Kawasan DUN Selangor, seramai 2,138 responden berpendapat PIlihan raya Kecil DUN Kajang Pada Mac lepaskan, Yang sengaja dicetuskan PKR, udah Punca berlakunya Krisis ITU.


"Melalui Kaji selidik responden di Beberapa Kawasan DUN Sertakan di Semenyih, Damansara dan Sekinchan, sebanyak 44.5 peratus bersetuju bahawa Anwar mewujudkan Satu keadaan iaitu menukar menteri Besar Selangor Melalui PIlihan raya Kecil Kajang Atau 'Langkah Kajang.


"Bermula Dengan Langkah Kajang, beliau digambarkan mempunyai kecenderungan Untuk melebarkan kuasanya Dengan meminta Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim meletakkan Jawatan Sebagai Menteri Besar Selangor Dengan CUKUP mudah," katanya pemberita selepas Penyengat menghadiri forum 'Kemelut Politik Selangor: Angkara Siapa?' anjuran Majlis Perundingan Melayu.


Ismail Yang JUGA pensyarah Kanan di Fakulti Komunikasi dan Pengajian Media, Universiti Teknologi Mara (UiTM) di Sini, selain berkata Anwar, responden turut menyalahkan Presiden PAS Datuk Seri Abdul Hadi Awang berhubung kemelut POLITIK ITU.


Beliau berkata rakyat Selangor berpendapat tindakan Abdul Hadi, Yang sentiasa berdolak-dalik Dalam Membuat pemutusan hukum berhubung calon menteri Baharu Besar, menyebabkan kemelut tersebut berpanjangan.


"Keputusan Kaji selidik menunjukkan sebanyak 17.9 peratus reponden mengakui tindakan Abdul Hadi Yang Lemah Dalam Membuat pemutusan hukum menyebabkan Krisis ini berlembutlah, manakala 15.2 peratus bersetuju Presiden PKR, Wan Azizah Wan Ismail patut dipersalahkan Sementara selebihnya berpendapat Rafizi Ramli (Naib Presiden PKR) sebagai Punca," katanya.


Mengulas lanjut Tentang kemelut pertukaran menteri Besar Selangor, Ismail berpendapat percaturan Yang Islam itu PKR menteri menukar Untuk Besar Pada dipulangkan INI ADALAH Tidak Tepat.


Beliau berkata sekiranya Abdul Khalid I Love You Dewi Lemah Oleh PKR Dalam menerajui Selangor, Abdul Khalid sepatutnya Tidak dicalonkan menduduki kerusi menteri Besar Selangor selepas PIlihan Raya Umum ke-13 (PRU13) Tahun lepaskan.


"PKR Pembelian ditamatkan mendakwa Abdul Khalid Lemah. Kalau Abdul Khalid Lemah, Kenapa calonkan beliau Sebagai menteri dan Adun (Anggota Dewan Jemputan Negeri) Pelabuhan Klang.


"Apakah yang Saya lihat, Kaedah Yang kandungannya Anwar dan PKR Untuk menukar menteri Besar Pada waktu INI ADALAH tindakan yang Tidak Tepat," katanya.



Pemutusan hukum Kajian ITU Dan tiada Interior Yang mustahil memandangkan Masjid Exports permulaan Krisis Jogja Jogja (Langkah Kajang) secara berpuak Jelas penglibatan langsung Mulai Anwar Ibrahim Yang mahu dirinya dilantik Sebagai MB Selangor selepas Cita-citanya mahu Menjadi Perdana Menteri musnah Dalam PRU-13.

2 comments:

Anonymous said...

tak perlu nak buat kajian.....buang masa!!!

Pembuat huru hara sangat jelas didepan mata.. malangnya orang2 bijak pandai contohnya seperti pensyarah, juruterbang, doktor serta 'self proclaimed' 'tok guru kat malaysia semua boleh join sekaki!!!

Lebih malang, pemimpin pulak syok sendiri memanjang...

Kutukandewata said...

hujah yang tepat dan jitu!syabas bro!