Monday 31 March 2014

Gelombang Lautan Hindi!



Lautan Hindi lautan yang paling sunyi. Kedalamannya hampir mencecah 8km. Tak banyak kapal mahupun manusia yang sanggup melaluinya. 


Persoalan dan pertanyaan, kenapa MH370 boleh sampai ke sana? kenapa MH370 boleh berpatah balik? sedangkan lautan hindi sangat lah jauh dari Beijing. 


Kenapa pilot boleh bawa MH370 sampai ke sana? Sedangkan bukanlah laluan ke Beijing.


Hanya Allah yang mengetahui di sebalik perancanganNya ini. Hanya Allah yang mampu memberi jawapan disebalik semua ini. Sulitnya perancangan Mu ya Allah. 


Ya Allah... terlalu banyak rahsia Mu.. ya Allah.. terlalu baik perancangan Mu.. ya Allah.. hanya Engkau Maha mengetahui segala cerita dan muslihat disebalik semua ini.. ya Allah.. kau tabahkan ahli keluarga mangsa... 


Ya Allah.. sesungguhnya Engkau yang melaksanakan semua ini. Andai ini semua benar benar terjadi, kau permudahkanlah pencarian sisa sisa serpihan pesawat ini ya Allah.. 


Andai ini hanyalah salah faham, kau kembalikanlah mereka pada kami ya Allah.. Sesungguhnya Engkau yang mampu memberikan keajaiban pada kami!!! 


Tiada sesiapa yang maha berkuasa didunia ini melainkan mu ya ALLAH.. hanya Engkau yang mampu menunjukkn kebesaran Mu ya Allah!!! AMIN!!!





2 comments:

Anonymous said...

Baguslah kita mengingati Allah. Marilah kita sama2 menasihati pemimpin supaya berubah. Nasihat sungguh2 tau. Jangan boros, jangan rasuah. Yang tak bertudung suruhlah bertudung.

Terkini ada cadangan kemajuan untuk Langkawi. Nampak geng yang sama jer akan mengaut keuntungan. Jangan Melayu Langkawi jadi Melayu Penang. Melayu dah punah dari dulu dituduhnya pembangkang punya hal.

Anonymous said...

Pandangan saya supaya kita kurang sikit cakap-cakap di layar TV dengan menjemput berbagi orang untuk mengulas tentng MH370.kadang semak juga,bukan diatas darat tetapi dalam lautan yang tak tentu ketenanganya.lebeh baik diam dari membuat komen-komen yang bukan-bukan.biar orang yang mampu mengharungi gelombang membuat kerja.mari kita rakyaat Malaysi berdoa agar kapal-kapal yang membuat pencarian itu berada dalam selamat.