Friday 7 March 2014

Tips Agar Lelaki Tak Selingkuh Ke Wanita Lain!!!


Tidak semua kes perselingkuhan dalam rumah tangga didasari oleh dorongan rasa tidak puas hati dalam kehidupan seksual. Soalnya, tidak sedikit pula suami curang, kerana dia tidak mendapat perhatian dan penghargaan dari sang isteri. 

Ingin mencegah pasangan berpaling ke wanita lain? 

Sekarang, yang terpenting adalah bagaimana anda menjaga keharmonian rumah tangga. Untuk membantu anda menjaga keutuhan perkahwinan dan bebas dari kes selingkuh, ini caranya, seperti dikutip dari She Knows:

 - Limpahkan perhatian Perhatian sekecil apapun dari anda, itu sangat bermakna untuk suami. Misalnya, menyapa dengan hangat, senyuman, memeluk saat dia baru pulang kerja, memberi hadiah kecil, bahkan sedikit bermanja-manja juga boleh menghalang pasangan berpaling ke wanita lain. 

Terkadang, orang yang telah lama berumah tangga melupakan bentuk perhatian-perhatian kecil semacam itu. Mungkin kerana kesibukan lain. Jadi, mulai sekarang tunjukkan peka anda pada pasangan. 
Percayalah, ini akan membuat hubungan tetap harmonis. 

- Apresiasi Memberi penghargaan terhadap hal-hal kecil yang dia lakukan juga penting ertinya. Misalnya, sampaikan rasa terima kasih apabila suami melakukan sesuatu yang membuat anda bahagia di rumah. 

Atau, puji dia ketika melakukan hal-hal yang sebenarnya rutin. Seperti, membuang sampah pada tempatnya, membuatkan anda secangkir kopi, dan lain sebagainya. 

Selain itu, berikan semangat kepadanya ketika dia sedang tertekan banyaknya pekerjaan. Apresiasi juga boleh anda berikan berkaitan hobi dan rencana-rencana hidupnya. Apresiasi akan mengingatkan dia tentang betapa anda dan anak-anak menyayanginya. 

Tentu saja, anda dan pasangan juga harus menjaga komunikasi. Jangan sampai kehilangan komunikasi kerana akan membuat hubungan hambar.

No comments: