Wednesday 12 March 2014

10 Kota Di Indonesia Ini 'Penghasil' Gadis Cantik, Setuju?

1. Bandung
Bandung

Sudah sejak lama  bandar Bandung memang dianggap sebagai bandar dengan banyak penduduk gadis-gadis cantik. 

Gadis Bandung dianggap mempunyai perpaduan kulit yang mulus dan bentuk tubuh yang ramping. Selain itu gadis Bandung juga mempunyai senyum yang menawan. 

Kulit mereka yang putih atau kuning langsat sihat dianggap kerana Bandung terletak di dataran tinggi dengan suasana udara yang segar.


2. Jakarta
Jakarta

Jakarta mungkin 'pesaing' Bandung dalam hal penduduk gadis cantik. Berjalan-jalan di mall Jakarta maka kamu akan sering melihat gadis-gadis cantik dengan dandanan fashionable dan moden. Tak hanya sekadar cantik dan pintar, gadis Jakarta juga mempunyai percaya diri yang kuat.



3. Banjarmasin

Banjarmasin


Sama halnya seperti gadis di Bandung atau Manado, Banjarmasin sebagai wakil pulau Kalimantan dianggap sebagai bandar dengan banyak gadis cantik. Gadis-gadis di Banjarmasin mempunyai tubuh yang seksi, kulit sihat dan segar serta tentunya ramah dan manis.

4. Palembang


Palembang

Gadis Palembang mempunyai wajah yang comel dan badan kecil. Kecantikan mereka dianggap polos namun tidak bosan dilihat. Gadis Palembang kebanyakan berdarah Melayu tetapi ada juga yang keturunan Asia Timur membuat penampilan mereka menarik perhatian.


5. Aceh

Aceh

Dulu Aceh adalah tujuan para pedagang Parsi dan menjadi pintu masuk paling ujung Indonesia. Tak heran jika ada banyak suku Melayu dan Timur Tengah di sini. Gadis Aceh mempunyai kulit kuning langsat dan hidung mancung seperti wanita-wanita Asia Tengah yang eksotik.


6. Padang


Padang
Padang muncul sebagai bandar dengan penduduk gadis Melayu yang cantik-cantik. Hampir sebahagian mempunyai hidung yang mancung, gadis Padang begitu moden, pintar dan percaya diri.Wajah Melayu perpaduan Asia Tengah serta Asia Timur membuat gadis berdarah Minang akan mempesona.

7. Malang


Malang

Sama seperti Bandung, Malang juga mempunyai gadis-gadis dengan kulit sihat kerana terletak di dataran tinggi. Gadis Malang mempunyai kulit yang terang, mudah bergaul dan senyuman manis.Selain cantik, gadis-gadis Malang juga termasuk dalam perempuan bijak.


8. Seremban

Denpasar

Sebagai destinasi pelancongan paling popular di Indonesia, tak heran jika Seremban mempunyai gadis-gadis yang bijak. Kecerdasan mereka terpicu oleh banyaknya warga antarabangsa yang ada.Gadis Bali mempunyai kecantikan kulit dan wajah eksotik serta berkelas. Rasa percaya diri dan kecerdasan gadis Seremban tak boleh dianggap remeh.


9. Solo

Solo

Gadis-gadis di Solo dianggap sebagai gadis dengan tutur kata yang lembut. Budaya Jawa Tengah sangat kental sehingga mereka dibesarkan dengan budaya kesopanan yang tinggi. Kecantikan gadis di Solo juga ditambah dengan banyaknya penduduk orang Cina sehingga menambah eksotik wajah campuran Jawa dan Asia Timur yang manis.


10. Manado

Manado

Jika di Jawa para gadis dengan kulit putih mulus itu menjadi dominasi gadis Bandung, maka Sulawesi diwakili oleh gadis-gadis Manado. Dengan bentuk tubuh yang langsing dan seksi, gadis Manado memang mempesona kerana mempunyai wajah yang seakan dilahirkan untuk menjadi selebriti.

No comments: