Tuesday 11 March 2014

Cara Mendapatkan Kekasih Yang Baik!!!





Tips Cara mendapatkan kekasih yang baik ini hanya untuk para gadis dan jejaka yang sempoi yang hobinya mengelamun melulu, tidak untuk buaya darat ataupun playgirl tua...... macam janda nakal....... kerana inilah penyelesaian yang tepat bagi yang sedang bingung mencari kekasih yang baik? .

Tidak hanya untuk mendapatkan kekasih yang cantik saja, tapi 
bagaimana mendapatkan kekasih yang sangat baik.


Berikut langkah-langkahnya untuk cari kekasih  dan mendapatkan kekasih yang baik........

Sebelum anda  melamun jauh untuk mendapatkan kekasih yang baik
anda harus siap dulu untuk nantinya hidup dalam menyedari akan perbezaan, anda juga harus sedar bahawa manusia itu tak ada yang sempurna. 

Persoalannya ialah orang yang tak ingin mendapatkan kekasih, orang yang tak pernah berkasihan kerana mereka belum siap untuk menerima keragaman sifat manusia, sehingga dia itu merasa tidak sepadan dengan kekasihnya itu.  

Nah untuk itu, anda harus menerima jika suatu hari nanti anda bertemu dengan calon kekasih yang baik anda yang kurang sempurna fizikalnya dimata anda. 

Belum tentu anda juga sempurna dimata pasangan anda kerana sekali lagi kesempurnaan itu milik Allah.

Selanjutnya Tips mendapatkan kekasih yang baik.

Inilah yang di tunggu-tunggu para jejaka dan gadis kesepian........wkwkwkw........ Apalagi bagi orang-orang yang belum pernah sama sekali berkasihan atau poling in lope....... 

Tibalah saatnya saya ulas Bagaimanakah Cara mendapatkan kekasih yang baik ?

1. be ur self.....

Jadi diri sendiri, Hindari kebiasaan yang suka berpura-pura menjadi orang lain. Ya kalau anda bukan artis  jangan berlagak jadi artis!!!!!! 

Menjadi orang lain untuk menjaga imej atau penampilan tidak selamanya menyenangkan kerana mungkin akan menyiksa batin anda.

2. Jadilah susuk tubuh manusia yang boleh membuat jejaka atau gadis itu senang kepadamu.

Nah........untuk tahap ini anda diusahakan untuk sekerap mungkin berkomunikasi dengan pasangan secara seimbang dua arah.

Anda harus  menjadi pendengar yang baik, dan harus  mengerti bagaimana berbicara dengan memanfaatkan situasi. 

Baik si jejaka mahupun si gadis harus boleh menjadi lawan bicara yang seirama dan dapat membuat yang lain menjadi selesa.Jadi ibarat duet penyanyi dangdut rhoma irama.........wkwkwkw...

So.... pasangan yang anda cintai, atau kekasih yang baik bagi anda itu berasa sangat terhibur serta tidak membosankan. 

Hindari kebiasaan gugup, tegang dan berkeringat dingin, anggap saja gadis atau jejaka yang anda sukai itu seperti biasa, kerana yang berlebihan gugup yang terlalu berlarut-larut boleh merosakkan komunikasi yang ada. 

Pelajari apa yang disukai kekasih anda.Atur gaya bicara anda, alihkan pembicaraan apabila membuat dia gelisah, itu kerana mungkin ada sesuatu yang tidak dia suka. nah........Anda mesti tau apa yang dia suka dan tidak, jika belum tau  tanya ye!

3. Berusaha Menjadi orang baik

Menjadi orang baik katanya susah sangat??...... Padahal tidak, minta sama AllahTa'ala,agar anda dapat hidayah untuk menjadi orang yang baik. 

Sifat yang baik yang saya maksud antara lain adalah jujur, setia, pengertian, murah senyum,suka menabung, sopan, rendah diri, tidak pelik, suka membantu, tidak merokok , tidak menggunakan narkotik, rajin beribadah, berorientasi jangka panjang, menghindari zina dan  sebagainya. Nah......dengan ini nanti anda boleh mendapatkan kekasih cantik.

Memiliki sifat yang tidak pemarah, sabar, bertanggungjawab, setia dan berpengertian adalah sifat yang paling disukai kerana inilah Cara mendapatkan kekasih yang baik. 

Bila anda belum memilikinya
maka segera belajar untuk merubah sikap / sifat anda untuk menjadi lebih baik di mata orang lain tidak hanya di mata si dia.

Satu hal lagi untuk dapat kekasih yang baik ialah Jangan mudah terpengeruh oleh godaan dan kata kata orang lain. 

Yakinkah Anda pada si dia?? Lalu kenapa harus percaya sama orang lain?? Anda mesti ingat bahawa si dia adalah kekasih atau jodoh yang baik, tepat bagi anda, namun anda juga harus mempelajari dia dengan baik agar kelak tidak merasa salah memilih pasangan. Bina hubungan baik dengan melakukan komunikasi dua arah yang lancar. 

No comments: