Tuesday 11 October 2011

Calon UMNO DUN Dan Parlimen Jerantut bakal tewas PRU13........


Keadaan UMNO Jerantut sudah parah. Pengurusan parti lintang pukang. Ku Lan sudah tak terurus UMNO Jerantut. Sekejap tak mahu, sekejap mahu bertanding. Habis orang UMNO Jerantut pening.

Setiausaha UMNO Bahagian sudah mati. Belum ada penganti. Banyak blog Jerantut spekulasi Mohd Zukarmi. Banyak kumpulan UMNO Jerantut tak puas hati atas beberapa sebab:

Dulu Mohd Zukarmi lawan kem Ku Lan. Dia tanding Naib Ketua. Kalah teruk pada Dato' Nazri Ngah. Mohd Zukarmi tak ada pengaruh di DUN Pulau Tawar. Peneroka tak terima dia sebab hal peribadi. Di kampung tradisional dia tak diterima sebab dia bukan asal anak jati Pulau Tawar.

Mohd Zukarmi ni dulu kerja kerani aje di LKWJ tapi mengaku belajar Amerika dan USM. Dia memang tak reti buat kerja parti ni. Esok Ku Lan pasti pening sebab UMNO lintang pukang tak terurus.

Mohd Zukarmi mahu tanding di DUN Pulau Tawar. Saingan dia ialah Encu Norzari, DO Bera dan Dato' Nazri Ngah. Sakit hati geng ini habis Mohd Zukarmi dikerjakan.

DUN Damak memang masa PRU 12 dulu nyawa-nyawa ikan. DUN ini majoriti orang Melayu. Kali ini orang Melayu nak wakil rakyat orang Melayu. Dato' Lau Lee akan ditolak kali ini oleh orang Melayu di DUN Damak. 

DUN Tahan banyak fitnah kepada Dato' Wan Amizan. Walau dia sudah banyak bawa peruntukan dan projek namun orang UMNO sendiri tuduh dia kuat makan projek. Kesemua disapunya. Bila banyak fitnah dan persepsi negatif maka kalahlah DUN Tahan.

Parlimen Jerantut tak payah cerita bila DUN Damak kalah lagi besar, DUN Tahan kalah dan DUN Pulau Tawar nyawa-nyawa ikan maka dengan sendiri parlimen kalah. Ku Lan akan mati keras beragan pada PRU 13 kali ini.

Majoriti pengundi muda Jerantut akan tolak calon-calon otai yang sudah basi. Mereka pilih calon orang muda bertanding parlimen Jerantut.

32 comments:

Anonymous said...

DUN Tahan banyak fitnah kepada Dato' Wan Amizan. Walau dia sudah banyak bawa peruntukan dan projek namun orang UMNO sendiri tuduh dia kuat makan projek. Kesemua disapunya. Bila banyak fitnah dan persepsi negatif maka kalahlah DUN Tahan....Fitnah jadah mendanya? berapa ekar tanah disekitar jerantut ni dah di ambik oleh dompok ni? tu fitnah jugak ke?.janganlah jadi pecacai pengangkut najis dompok kutukan dewata. Jadilah org jangan jadi lembu

Kutukandewata said...

anon di atas,
sila bawa bukti geran tanah.boleh guna blog urag druluug.biar rakyat baca.tanah kat mana pergi semak kat pejabat tanah.ambik tanah bukan macam ambik buah pisang pakai ambik begitu saja.mesti ada dokumen yang sah.boleh semak kat pejabat tanah.pakat dengan pekerja pejabat tanah tu.tentu dapat bukti punya.pergilah check baru sahih dengan buktinya sekali.jangan pandai cakap aje.buktikan!!! kalau tidak awaklah pencacai yang sebenarnya.

Anonymous said...

jika tiada angin atau beruk atas pokok tak kan pokok boleh bergoyang sendirian, tak payah suruh hantar bukti lah, apa ke jadahnya jika tanah di pohon atas nama syrikat yang dompok punyai kepentingan, berapa lumbung bijih besi yang telah keluar hasil, berapa kontrak yang telah di perolehi oleh syarikat berasaskan dompok telah diperolehi dari kerajaan, berapa jalan yang telah di beri pada syarikat dia dan proksinya, ho KD, kamu ingat kami ini buta ke macam kamu ?, tak heran lah parlimen ne nak tumbang pun, jika boleh satu malaysia pun kita mau bn jatuh, ada faham?, ada orang lain nak naik kita dengki?

Anonymous said...

buktikan jangan menyalak aje,siuhhhhh pergi jauh-jauh.

Anonymous said...

anon 10.29.
nak dapat lesen lombong besi bukannya macam dapat lesen kelas F.bayaran konsultant aje dah RM 400 000rm.awak ada duit awak boleh mohon.jadi kalau orang berusaha dan dapat tak perlulah dengki.perangai datuk nenek awak dulu-dulu jangan lah awak ikut.dengki tak habis-habis.Cina dapat kenapa awak tak dengki.yang nak naik tu siapa?cakaplah.kita orang tak dengki,kita orang mesti tolong.jangan risaulah.

Anonymous said...

apa awak ingat hok edapat tu termasuk dompok buat kerja sendiri ke bahalul, mak bapak awak buat kerja cangkul bijih besi kasi keluar hasil, dsemua beri ke cina jiga buat, pokoknya yang dapat siapa, jika orang biasa mintak kata kena banyak modal, try tengok beri lesen ke jkk ke? pandai lah tok empat cari tokey untuk buat kerja, duit masuk juga., bodor punya orang, ingat rm400k tu dompok keluar ke?, cina juga keluar,jika macam ne, orang sungai kuching pun boleh jadi tokey balak, pakai nama sahaja.hoi bodoh, maknanya KUASA BOLEH BUAT APA SAHAJA, FAHAM, FAHAM ANON DI ATAS YANG BANGGGAN TOLOL, AWAK TU JIKA TAK ADA APA2 DENGAN DOMPOK?, NK KE DOMPOK MENANGGUNG BERI NAAFKAH TIAP2 BULAN?

Anonymous said...

bab jatuh bangun UMNO Jerantut.. jgn bimbang YBM Tengku tau hal yg sebenar... jgn risau selepas ini kita akan bantu YBM Tengku kukuhkan UMNO dan BN Jerantut... kita akan pastikan P081 dan 3 DUN di Jerantut kekal kepada BN ... tak perlulah kita mengeluarkan pandangan yang mengatakan kita bermasalah.. kerana yang buat masalah itu adalah orang yang bermasalah.... hanya kita harap kepada pimpinan atasan calun yang diletak nanti tidak banyak masalah kepada Jentera kempen dan pengundi ... mempunyai budi bicara dan berhemah tinggi serta mempunyai berpendidikan.... seelok-eloknya mereka Kekalkan lagi YBM Tengku dan YB Dato Dr' untuk sepenggal lagi memandangkan mereka ini mempunyai ciri-ciri diatas...yang lain tu pengantinya......

Anonymous said...

haiiii nak hok lamerrrrr...semua boleh belahhhhh..sbb semua dah kaya raya..dah xperduli kwasan masing2.....kekadang betoi jugok si KD nie....semua org nok hok mude dahhhhh///hok lamerrr kasi outttt.........e tu xtau boleh menang ke takkkkkkk........Anom 17:42 xpayah lahhh dok menjilat hokkk lamer2 jilat punggung bru pulok laaaaaaaaa...........

Anonymous said...

yang baru kita nak... hok lama syang jugok weh.. tapi hok lamerrr yang molek lah.. kalu tak molek humban jer kat jong belaboh tu...bior nyer anyut dgn lagaknyer..pungkor amat tak tahan jugok

Anonymous said...

ANON 16.26.
BILA ORANG TAK SAMA PENDAPAT ATAU ADA PERBEZAAN PENDAPAT MULALAH AWAK MELABELKAN DAN MENUDUH ORANG MAKAN DUIT SI ANU ITU SI ANU INI.
AWAK INGAT AWAK SEORANG AJE ADA KERJA.ORANG LAIN LEBIH SENANG DARI AWAK TAK PERLU AMBIL NAFKAH DARI ORANG LAIN.AWAK NI TAK SESUAI MENYERTAI FORUM ATAU PERBAHASAN SEBAB TIDAK BOLEH MENERIMA PERBEZAAN PENDAPAT.AWAK NI PENGIKUT MAZHAB URAG DRULUUG(KELAB PENGUMPAT)

Anonymous said...

19.08,
humban sekali dr shukri ke sungai salan.pengkhianat melayu.habis tanah jerantut dapat ke cina.habis balak pahang kebas ke dia.berjuta2 duit rakyat dikebasnya untuk bayar hutang.sedarlah sedikit wahai pencacai dr shukri.tok guru awok urag druluug.

Anonymous said...

elok doh tu....kekalkan Ku lan lemapor jer dr sukri dgn dompok tu ke sungai..hahahahhahahah

Anonymous said...

parlimen tgh berteka-teki calun penganti nyer yang jelas susah nak buang anak raja ni jadi calun, tapi Dun Pulau tawar dah ada calun penganti zukarmi su bhg baru, Dun Tahan pulok ramai sangat calun penganti nye yang pasti menang besar 1.Tok Penghulu Waan Shamsuri 2. Tok Muda Dato' wan Bakar 3. Cikgu Nazlan Idris 4. Dato haji Ahmad daud

Kutukandewata said...

19.51,
AWOKLAH YANG PALING RASIONAL HARI INI.KD SETUJU SANGAT DENGAN CADANGAN AWOK TU.CUMA CALON PARLIMEN TU BERILAH PADA ORANG BARU.ITU PUN KALAU NAK MENANG.

Anonymous said...

parlimen tu kita kekalkan Ku Lan.. damak lantaok MCA lah nak letok sape... pulau Tawar Zukarmi ganti Dr sukri... Tahan dato wan bakar ganti atan dompok tu.. beres menag besar jantut ni

Anonymous said...

Tuan punya blog kalah bermaruah xpe asal bukan mengunakan jalan pintas.. klu Zukarmi tak reti buat kerja parti ni ku lan tak kan pandang... bukan kah lebih baik kita mendoakan yg baik2... tak kan lah bagi tuan hnya sebelah pihak sana je yg betul... klu tuan memuji2 YB dun tahan puji lah tp jgn lah YB2 lain n org2 lain semua nya xbetul belaka... klu tak nk yg lama kita cari yg baru tp tak usahlah yg lama di keji seolah2 mcm tak berjasa langsung...

Anonymous said...

mcm mana pulak dia ni kata mohd zukarmi tak ada pengaruh di DUN P.Tawar..?? tak diterima di Felda & Kg Tradisional..?? pelik bin ajaib.. sedangkan kami di DUN P.Tawar amat2 sayang kepada pemimpin kami begitu jugak dgn Mohd Zukarmi yg ada potensi untuk menjadi seorg pemimpin nanti.. jgn lah awak cuba nk memecah belahkan kami DUN P.Tawar.. walau bukan Dato DR kekal sebagai calon di PRU 13 nanti xpe jasa2 dia tetap kami sanjung..andai Mohd zukarmi atau sesiapa pun kami tetap akan sokong & berjanji akan mengekalkan kemenangan dgn lebih baik disetiap peti undi.. jgn lah terlalu berdengki dgn keharmonian 'rumahtangga' DUN P.Tawar..

Anonymous said...

Betul..betul saya sokong anon diatas.. jika zukarmi ni tak berpengaruh takkanlah menang G7 ... banyak kali pulak tu... berkaitan dengan YB dato' dr shukri pula, kami tetap menyokong Yb dato' Dr untuk bertanding lagi, YB dato' dr yang banyak berjasa dan mudah berunding tak berkepentingan dalam membuat keputusan... berkelulusan kedoktoran dan agama Al Azhar Mesir... kami bersyukur kami harap YB Dato' dr dikekalkan lagi...bagi zukarmi pulak kami tetap dibelakang beliau apatah lagi setelah mendapat kepecayaan YBM Tengku sebagai Setiausaha Umno Bhg Jerantut.. Tahniah , jika ditakdirkan beliau mendapat kepercayaan pucuk pimpinan parti untuk menjadi calun kita tetap akan sokong... dan jika pimpinan perlu perlu perubahan tukarkanlah YB dato' dr Shukri ke kawasan Kami DUN Tahan untuk mengantikan tempat Dato'Wan Amizan.... jangan risau kami percaya YB dato'Dr akan menang kerana beliau pernah menjaga DUN Tahan selama sepenggal semasa menjadi EXCO dulu..tatkala Pas menang di tahan... kami amat senang bekerja bersama beliau sehingga kami seolah olah terasa cemburu juga dengan orang dari DUN Pulau tawar kerana mempunyai wakil Rakyat macam beliau.... yang pasti kami dah tak mau ADUN Tahan sekarang ini .... cukup lah jgn bagi kami susah nak buat kerja

Anonymous said...

pencacai dr shukri di atas,
dr shukri dun tahan?habis pulak lah balak kat hutan tembeling tengah.tok penghulu zul jadi balaci dr pulak lah.pencacai di atas ni sokong sangat dr shukri sebab dia laki bini dan anak sekali dapat felcra.itu sokong sangat tu walau senang tetap dapat felcra.hok yang susah miskin borang pun tak dapat.

pencacai ini pemuja dr shukri yang sangat tegar.walau jahat sekali pun tetap sokong.

Anonymous said...

FELCAR TEMBELING TENGAH DOMPOK PUNYA KUASA WEI, JIKA BERI LAGI DOMPOK SAMBUNG JADI WAKIL RAKYAT, HABIS JUGA BALAK, BIJIH BESI, TANAH DUN TAHAN DI PULUN OLEH DOMPOK, APA BEZANTA DOMPOK DENGAN PENJANGAK2 LAIN WEI, AWAK ANAK BINI MAKAN DI TANGAN DOMPOK KE ANON 19:27, KUAT AMAT WEH MENJILAT BUNTUT DOMPOK TU?

Anonymous said...

anon di atas,
janganlah bodoh sangat.Felcra tembeling tengah dr shukri yang agihkan kerana ketika itu PAS menang di Tahan.Habis kroni dia dapat termasuklah saudara mara dia yang duduk di dun damak pun dapat.tak tau fakta janganlah menyampuk.bodoh,setaaaaaannnnn!

Anonymous said...

BODOH SUNGUH LAH ANON DIATAS, FELCRA TEMBELING TU TERMASUK LAH FELCRA MERETING, APA, DOMPOK TAK TAU KE, NAK BERI KE SAPE FELCRA MERETING TU, ATAU SURUH TOK PENGHULU ZUL PEROMPAK TANAH DAN SAHAM FELCRA JER YANG AGEHKAN SEMUNYA, OLANG BODOR AWAK BOLEH TIPU LAH, SEMUA HAL OLANG POLITIK JELANTUT SAMA PEGAWAI KELEJAAN YANG KAKI ROMPAK SAYA SEMUA TAU MAA, SAYA BUKAN SOKONG ITU SKLI ATAU KU LAN ATAU DOMPOK ATAU LAU LEE, TATAK METOK SAYA HANTAM LA, AWAK MANYAK KUAT SOKON ITU LOMPOK APA HAL, ADAA JILAT BUNTUT KE?, LU YANG BODOO PANDAI, SOKONG AHLI POLITIK PEROMPAK MAU CARI MAKAN OI, ADA METUT KE ANON DI ATAS?.

Anonymous said...

cina kafir mana pulak ni.makan babi banyak sangat kot?dia ni lah yang selalu makan kat kedai cina setiap kali bulan puasa tiba.dia ni,lias kuala tahan dan abu satu batu selalu makan kat kedai cina tu.

Anonymous said...

hai yahhhh.. kita olang cina pomn tatak sukak sama lompok lah

anti wan said...

nampak sangat anon di atas ni terhutang budi dapat tanah di temin.cuba perhatikan yang dapat tanah tu semua kroni Dr shukri.atan melot laki siti hajar NKW jantet,wan shamsuri,wan rahman,kakitangan pejabat daerah,cc nita(dia orang luar tapi banyak dapat tanah dengan laki nya sekali)dan ramai lagi kroni dr shukri.orang yang rapat dengan yb dompok walaupun hadir temu duga di potong namanya.baik sangat ke dr shukri pujaan cina kafir diatas tu?

Anonymous said...

anti wan, kan kawan dah ajak dah daftar tanah di sebelah jalan rumah cigu mustafa samad, jika ong nak amik esok lusa pun buleh, tak payah dengki ke urrang lain. hok itu free, upah gali jer dalam rm400, tak da hal lah awak tuk bayar kan?,

anti wan said...

nampak sangat awok ni bodoh.kalau kena ke dompok suka sangat awak.bila kena ke doktor shukri mulalah alih tajuk.ini soal ketidakadilan pemimpin.kalauawak suka sangat tanah kubur pegi mampuslah tak payah menyemak di sini.otak udang awok ni patutlh kena tangkap pejabatagama sebab beli ekor.nasib baik datang abang jamin.

Anonymous said...

kita akan mati semuanya, fikir fikirkan lah, tuduh menuduh tak baik?

Anonymous said...

anon kat atas,
kau lagi teruk main bini orang.hehehehe!!!!!!!

Anonymous said...

saudara saudara yang memberi komen semua, tunjuk lah adap kita, kita semua melayu dan beragama ISLAM, KOMEN LAH SECARA BERHEMAH, BERI PENDAPAT SEMUA DENGAN SECARA JUJUR?, SALLAM!!!

Anonymous said...

Salam semua,
Kita asah minda kita agar bijak berpolitik dan dapat menangkap apa yang tersirat dan tersurat daripada provokasi yang di lakukan oleh orang lain terhadap kita.

Kita sediakan hujahan yang mantap dan bernas yang dapat menutup mulut orang.Kita provoke perbuatan dan tingkahlaku negatif bukan serang peribadi dengan menggunakan kata-kata yang tidak menunjukkan adab kita.Berhujah lah dengan fakta bukan auta.Terima kasih.

Anonymous said...

Tiap yg idup pasti akan mati...hanya amlan,sedekah..amal jariah yg di bawa...tiada lge isteri cantik,harta yg banyak di bawa mati...jd jgan jd HIPOKRIT belekerrrr....berkerja lahh dengan iklassss....