Thursday 20 August 2015

PERGI KE CAMERON HIGHLAND JANGAN BELI STRAWBERI.MAKAN RAMBUTAN LAGI SEDAP!!!





56 tahun cina makin kurang ajar..tapi aku perasan..
lepas kes Low Yat sebab budak pencuri tu...lagi 
teruk tahap biadap cina ni...ni la akibat bodoh dari 
orang tertentu...

Bercuti di Cameron Highland baru-baru ni (15-8-2015) 
kejadian berlaku di tapak pasar malam. Kerana buah 
strawberi sebiji kami di maki hamun oleh cina ni. 

Ketika hendak membeli buah strawberi di kedai cina 
ni mak mentua saya merasa sebiji buah strawberi.
Ketika kami sedang berbincang sama ada nak beli 
atau tidak,saya terdengar cina perempuan tu maki-
maki dalam bahasa cina.

Saya ulang sekali lagi dia maki dalam bahasa cina 
kerana SEBIJI STRAWBERI.Saya pun tanya cina tu 
berapa ringgit sebiji buah strawberi yang dirasa 
oleh mak mentua saya.

Cina tu minta RM 2. Saya pun bayar seperti yang di 
minta.Kemudian saya pun cakap lain kali tak payah 
maki.U maki dalam bahasa cina saya faham.

Cina lelaki tu terus maki kami dengan sekuat hati 
sampai semua orang dengar seolah-olah kami ni 
bangsat sangat seperti mencuri. 

Patut kah cina tu buat begitu? Kami dah bayar lagi 
maki.

Kesimpulannya cina ni memang kurang ajar.Yang 
mana nak bercuti ke Cameron tak payah la beli buah 
strawberi kat cina ni.Lagi satu cina ni cakap ini 
tempat cina.Jadi kalau tempat cina orang cina 
boleh maki-maki sesuka hati ke? 

Cina ni kena ingat kalau orang melayu tak pergi 
bercuti kat Cameron,berapa orang je orang cina 
nak pergi sana? 

Mujur la saya ni fasih bebahasa cina jadi saya 
tahu apa yang mereka maki atau kata kat kita 
ni orang melayu...

No comments: