Sunday 30 August 2015

ANTARA NYANYUK DAN BUANG TEBIAT.PENCETUS BUDAYA KEPARAT!!!




ITU DULU..........


INI SEKARANG........




Tun Dr Mahathir Mohamad dan isterinya, Tun Dr Siti Hasmah Mohamad Ali hadir ke perhimpunan Bersih 4, dekat Dataran Merdeka.

Terdahulu, semasa berucap di Pasir Gudang, Johor, Dr Mahathir menyifatkan perhimpunan berkenaan sebagai satu gerakan rakyat. Ujarnya, rakyat kini hanya cuba menyuarakan perasaan dan kebimbangan mereka tentang hal ehwal negara.

Hahaha ...!!!! Maka terbongkarlah sudah siapa sebenarnya orang tua ini... selama 22 tahun memerintah habis harta satu negara di swastakan dan diberikan kepada kroni dia.. 

Betulkah rakyat benar-benar dapat manfaat atau sekadar gula-gula. Dulu macam-macam hujjah diberi masa mengikis DEB. 

Berapa ramai rakyat dapat manfaat dari Putrajaya mampu tengok. KLCC mampu tengok. TOL sana-sini untuk rakyat mampu bayar. IPP sana-sini supaya rakyat dan negara mampu subsidi.Untuk siapa?... 

Buat Universiti macam cendawan tumbuh untuk apa?. Betulkah untuk memandaikan anak bangsa atau untuk mengkayakan yang berjaya dapat kontrak membinanya,menyebabkan anak bangsa mampu hutang sekarang?. 

Billion duit kerajaan di hantar ke Bosnia dan lain-lain  tempat. Betul mahu menolong atau membina nama di mata dunia ? Seperti duit, semua peristiwa ada dua wajah dan mungkin inilah wajah sebenar. Fikir2kan lah...

INI BAPAK MELAYU MUDAH LUPA. HATI SUDAH BENGKOK MACAM JAMBATAN BENGKOK. 22 TAHUN MEMERINTAH. CINA KAYA RAYA. MELAYU CUMA DISURUH BERSATU UNTUK MEMPERTAHANKAN JAWATANYA.


2 comments:

Anonymous said...

Akhirnya Tun pun bersetuju yang Anwar telah difitnah dan dijadikan tahanan politik oleh kerajaan Malaysia. Err... sejak bila Anwar difitnah tu?? Tun M mungkin boleh tolong jawabkan tanpa sinis ye...

Anonymous said...

Tun jadi kuda tunggangan kroni2nya sehingga melanggar prinsip2nya sendiri suatu ketika dahulu. Inikah nama negarawan? atau pengkhianatwan? Sudahlah tu TUN rentikanlah agenda politik anda nampak sangat buruk dan hodoh dimata rakyat.