Sunday 2 August 2015

AZABNYA WANITA YANG ENGKAR!!!





Baca jangan tak baca , untuk renung renungan 
(Wanita tolong baca )

(Tolong ingatkan kepada semua kaum perempuan 

yang anda kenal)

Sayidina Ali ra menceritakan suatu ketika melihat
Rasulullah saw menangis manakala ia datang 

bersama Fatimah.

Lalu keduanya bertanya mengapa Rasulullah saw 

menangis. Baginda menjawab,

"Pada malam aku di-isra'- kan , aku melihat 

perempuan-perempuan yang sedang disiksa 
dengan berbagai siksaan. Itulah sebabnya 
mengapa aku menangis. Kerana, menyaksikan 
mereka yang sangat berat dan mengerikan 
siksanya.

Puteri Rasulullah saw kemudian menanyakan 

apa yang dilihat ayahandanya. "Aku lihat ada 
perempuan digantung rambutnya, otaknya 
mendidih.

Aku lihat perempuan digantung lidahnya, 

tangannya diikat ke belakang dan timah cair 
dituangkan ke dalam tengkoraknya.

Aku lihat perempuan tergantung kedua kakinya 

dengan terikat tangannya sampai ke ubun-ubun
nya, dihulurkan ular dan kala jengking.

Dan aku lihat perempuan yang memakan badan

nya sendiri, di bawahnya dinyalakan api neraka. 
Serta aku lihat perempuan yang bermuka hitam, 
memakan tali perutnya sendiri.

Aku lihat perempuan yang telinganya pekak 

dan matanya buta, dimasukkan ke dalam peti 
yang dibuat dari api neraka, otaknya keluar 
dari lubang hidung, badannya berbau busuk 
kerana penyakit sopak dan kusta.

Aku lihat perempuan yang badannya seperti 

himar,beribu-ribu kesengsaraan dihadapinya. 
Aku lihat perempuan yangrupanya seperti 
anjing, sedangkan api masuk melalui mulut 
dan keluar dari duburnya sementara malaikat 
memukulnya dengan pentung dari api neraka,
"kata Nabi saw.

Fatimah Az-Zahra kemudian menanyakan 

mengapa mereka disiksa seperti itu?

*Rasulullah menjawab, "Wahai puteriku, 

adapun mereka yang tergantung rambutnya 
hingga otaknya mendidih adalah wanita yang 
tidak menutup rambutnya sehingga terlihat 
oleh laki-laki yang bukan muhrimnya.

*Perempuan yang digantung susunya adalah

 isteri yang 'mengotori' tempat tidurnya.

*Perempuan yang tergantung kedua kakinya 

ialah perempuan yang tidak taat kepada 
suaminya, ia keluar rumah tanpa izin suami
nya, dan perempuan yang tidak mau mandi 
suci dari haid dan nifas.

*Perempuan yang memakan badannya sendiri 

ialah kerana ia berhias untuk lelaki yang bukan 
muhrimnya dan suka mengumpat orang lain.

*Perempuan yang memotong badannya sendiri 

dengan gunting api neraka kerana ia 
memperkenalkan dirinya kepada orang lain, 
bersolek dan berhias supaya kecantikannya 
dilihat laki-laki yang bukan muhrimnya.

*Perempuan yang diikat kedua kaki dan 

tangannya ke atas ubun-ubunnya dihulurkan 
ular dan kala jengking padanya kerana ia boleh 
solat tapi tidak mengamalkannya dan tidak 
mahu mandi junub.

*Perempuan yang kepalanya seperti babi dan 

badannya seperti himar ialah tukang umpat 
dan pendusta. 

Perempuan yang menyerupai anjing ialah 
perempuan yang suka memfitnah dan 
membenci suami.

"Mendengar itu, Sayidina Ali dan Fatimah 
Az-Zahra pun turut menangis.

Inilah peringatan kepada kaum perempuan.

Sekarang Anda mempunyai dua pilihan:
1. Biarkan info ini di sini.
2. Share info ini ke sejumlah orang yang 

anda kenal dan Insya Allah redha Allah 
akan dianugerahkan kepada setiap orang 
yang anda kirim.

No comments: