Tuesday 21 October 2014

PESTA NAJIS MUGHALLAZAH SELEPAS PESTA ARAK!



Pesta Najis MUGHALLAZAH


Tiada nas yang menyatakan menyentuh babi dan anjing itu haram sebaliknya yang menyatakan haram itu adalah memakannya.Kita perlu jelas pandangan Islam terhadap dua makhluk yang Allah cipta ini.

Kedua-duanya adalah ciptaan daripada Allah dan Allah tidak menjadikan sesuatu itu sia-sia sebaliknya setiap sesuatu itu ada hikmahnya.

Keadaan yang membolehkan kita sentuh anjing tanpa samak ialah ketika mana dua-dua dalam keadaan kering tapi jika mana salah satu nya basah wajib samak tapi kalau boleh elakkan la sentuh walaupun dalam keadaan kering ini kerana dikhuatiri timbul was-was betulkah ianya betul-betul kering.tapi ini khas untuk anjing sahaja kalau khinzir samada basah atau kering wajib samak.

Hukum memelihara anjing tanpa ada sebab adalah HARAM sepertimana Hadith Rasulullah SAW : 

“Barangsiapa yang memelihara anjing bukan untuk menjaga gembalaan atau berburu, maka amalannya akan dikurangkan setiap hari satu qirath (4/6 dinar).” (HR. Bukhari)


SOKONGAN DARIPADA ANAK ANWAR....!!




4 comments:

Anonymous said...

Apalah Yg Nak diKisahkan Pasal Nurul Izzah..

Lahir drp Keluarga PemFITNAH, PELIWAT dan Mangsa Liwat..

Islam pd fahaman Keluarga Fitnah dan Liwat bi "Tiada Paksaan dlm Agama"

Jadi Nak Minom Arak, Khalwat, Liwat, semuanya boleh pd pegangan Agama Nurul Izzah nie..

Keluarga Sesat..Seluruh akidah PKR sesat

Pemilihan PKR kucar kacir, gadoh sana sini, black out, tipu menipu semuanya Hala dalam PKR..

Jadi Puak Liberal Haramjaddah nie yg dok ikut tuuh KENAPA?

Anonymous said...

Anjing itu najis pd zatnya walau pun dlm keadaan sentuhan kering-kering tidak menajiskan.
Kenapa nak menajiskan diri / pakaian tanpa sbb dgn memegang megang atau memeluk meluknya ? Apatah lg ia adalah najis berat yg sukar menyucikannya.
Kan ke Allah swt suka kpd org org yg suci bersih, dan bg org org yg sering berzikir dan membacakan ayat ayat Al Quran dr hafalannya, melakukannya dlm keadaan bersih dan suci lbh besar ganjarannya ?

Anonymous said...

Anjing tu sifatnya menjelir lidah, lidah yg sentiasa menjilat jilat bulunya kita tak pasti keringnya itulah tak dibenarkan sentuh.

asuransi keluaga said...

ternyata di negeri jiran juga orang non muslim kenakan kerudung juga ya.. tak mungkin kan jika muslimah sampai sentuh anjing :-(