Sunday 12 October 2014

SEDANG INI AJE TAHAP PEMIKIRAN SEORANG JUSA??? KAH! KAH! KAH!




Kesemua 222 Anggota Parlimen akan menikmati kenaikan elaun, berkuat kuasa 1 Januari tahun depan.

Yang Dipertua Dewan Rakyat dan Yang Dipertua Dewan Negara serta timbalan Yang Dipertua turut menikmati kenaikan gaji dan elaun.

Elaun Ahli Dewan Rakyat akan dinaikkan daripada bersamaan Gred 54 kepada bersamaan gred Jusa C manakala elaun ahli Dewan Negara akan dinaikkan daripada bersamaan gred 48 kepada bersamaan antara gred 54 dan Jusa C.


"Tanggungjawab seorang ahli Parlimen begitu besar dan bermakna pada komuniti dan masyarakat setempat. Mereka adalah ketua yang perlu memimpin masyarakat setempat dari semua aspek termasuk kebajikan, keagaman, sosial dan pendidikan. 
"Dengan kata lain, khidmat ahli Parlimen sebagai wakil atau pemimpin di kawasan Parlimen masing-masing adalah mendesak tidak mengira waktu.-theunspinners

Petikan dari Sg Rapat Online

Buang beras saja PM dan TPM mengalah untuk memberikan kenaikkan gaji kepada Ketua Pembangkang tetapi tidak naikkan gaji sendiri. 

Sebabnya, cerita merepek yang difikirkan dalam tidor di Parlimen. ENtah-entah impikan isteri MB Selangor ....



Ketua Pembangkang, Datuk Seri Anwar Ibrahim mempersendakan tindakan Perdana Menteri Datuk Seri Mohd Najib mengumumkan projek lebuh raya rentas Borneo bernilai RM27 bilion dalam Bajet 2015.

Menurut Ketua Pembangkang tersebut, Najib telah pun mengumumkan projek lebuh raya Pan Borneo yang meliputi 936 kilometer di Sarawak dan 727 kilometer di Sabah itu sudahpun diumumkan enam tahun lalu.

“Umum Lebuh Raya Pan Borneo… tepukan (oleh) BN, tapi sudah enam tahun umum yang sama,” katanya dalam reaksi segera di Twitter sejurus selepas pengumuman Najib.

Reaksi beliau yang dipetik oleh Malaysiakini itu jelas menunjukkan Ketua Pembangkang tersebut tidak meneliti kandungan ucapan bajet setiap tahun. 
Jika beliau membaca beliau akan faham bahawa peruntukan sebelum ini adalah untuk mengaktifkan semula projek tertangguh ini, bukan menyiapkan keseluruhannya.

No comments: