Thursday 23 October 2014

SAYANGILAH KERETA NASIONAL BUATAN SENDIRI!!!


Pada pandangan aku lah , langkah terbaik untuk kerajaan membantu rakyat sambil meningkatkan ekonomi negara adalah dengan mengetatkan peraturan baru dimana bagi kenderaan buatan Malaysia seperti PROTON dan PRODUA di benarkan untuk mengisi minyak RON95 dengan bersubsidi.

Manakala bagi kenderaan luar negara seperti Honda,Toyota ,Nissan , Mitsubishi , Lambogini, dan sebagainya dari luar negara DIHARAMKAN bagi mengisi minyak RON95 dan hanya boleh mengisi minyak RON97.

Dengan cara ini kerajaan dapat membantu menaikkan lagi jualan Produk kereta buatan tempatan sambil boleh mengekang pencuri subsidi minyak. 

Jika mampu beli kereta mewah bermakna mereka mampu mengisi minyak sesuai dengan tarafnya dan jika mahukan subsidi maka beli la kereta buatan Malaysia.


Pada pandangan ambe , langkah terbaik untuk kerajaan membantu rakyat sambil meningkatkan ekonomi negara adalah dgn mengetatkan peraturan baru dimana bagi kenderaan buatan Malaysia seperti PROTON dan PRODUA di benarkan untuk mengisi minyak RON95 dengan bersubsidi manakala bagi kenderaan luar negara seperti Honda ,Toyota ,Nissan , Mitsubishi , Lambogini, dan sebagainya dari luar negara DIHARAMKAN bagi mengisi minyak RON95 dan hanya boleh mengisi minyak RON97.. dengan cara ini kerajaan dapat membantu menaikan lagi Produk kereta buatan tempatan sambil boleh mengekang pencuri subsidi minyak.. jika mampu beli kereta mewah bermakna mereka mampu mengisi minyak sesuai dgn tarafnya dan jika mahukan subsidi maka beli la kereta buatan Malaysia..

1 comment:

Anonymous said...

Good marketing strategy.
Aku setuju.