Thursday 9 October 2014

Hasutan DAP Kepada Kaum Cina!!!






Poin ceramah Jamuan Makan Malam DAP. Hasutan DAP kepada kaum cina.

by Mohdikhwan Salim 



YB Tony Pua, DAP 

(Bahasa Mandarin)



1. Menggalakkan yang belum daftar sebagai pengundi untuk berbuat sedemikian.



2. Kalau hendak menumbangkan kerajaan BN perlu menjadi seorang pengundi.



3. Wang kerajaan sentiasa kurang atau tidak ada kerana ramai di dalam kerajaan beranggapan wang yang ada adalah milik Melayu dan bukannya rakyat.



4. Bajet adalah seperti gula-gula untuk memaniskan hati rakyat yang dipahitkan oleh kenaikan harga minyak.



5. Walaupun Malaysia mempunyai sumber kekayaan asli tetapi ia masih terpaksa bergantung kepada kutipan cukai rakyat melalui kenaikkan harga barang yang hanya akan memperkayakan kerajaan.



6. Orang Melayu tidak mahir mengurus ekonomi negara.



7. Apa kesan GST ke atas negara? Inflasi akan melambung naik dan akan ramai rakyat cina hidup sengsara. 



8. Kerajaan selalu hendak mengutip cukai daripada rakyat dengan menaikkan caj tarif elektrik, air dan minyak.



9. Dalam BN, umno adalah abang. Apa yang disuruh buat oleh abang, parti komponen lain akan terpaksa buat. Adakah kita mahu Melayu menjadi ketua kita?



10. Dalam PR, parti DAP PAS & PKR tidak sebodoh itu untuk ikut sebegitu. Jikalau ada yang perlu ditegur akan ditegur tidak kira pemimpin atau bukan. Kalau tidak hendak dengar ahli tersebut akan dipelawakan keluar parti. Sepertimana yang telah berlaku keatas Tan Sri Khalid Ibrahim.



11. Atas kerana sokongan ADUN Morib dan Hulu Kelang, kerajaan PR Selangor telah diselamatkan dari perbuatan Menteri Besar yang lepas serta keputusan PAS dan sokongan Umno.




Poin YB Teresa Kok, DAP
(Bahasa Kantonis)



1. Jikalau Tan Sri Khalid Ibrahim meneruskan cara pentadbiran dia yang sediada (dimana dia tidak sanggup mendengar rintihan rakyat serta dari pemimpin parti) besar kemungkinan PR akan menimpa kepayahan pada PRU akan datang.



2. Dalam PR sikap hormat menghormati adalah penting untuk menjalin kerjasama lain yang dipratikkan oleh BN dimana hanya Melayu umno dipentingkan.



3. Sekiranya GST dilaksanakan, kaum cina akan mengalami kepayahan hidup baik dibandar dan yang diluar bandar kerana kita harus menyatakan profit sebenar syarikat.



4. Kerajaan kini semakin gila dimana ia banyak menggunakan akta hasutan untuk mensenyapkan kebebasan suara rakyat. Tetapi tindakan ini tidak pula dikenakan keatas Presiden Perkasa dan pertubuhan ISMA bila mereka menyentuh mengenai isu perkauman.



5. Kini perlu adanya kerjasama termasuk yang dari Sabah dan Sarawak akan agar PRU akan datang dapat mengubah kerajaan kini dan mengeluarkan mereka daripada Putrajaya.



6. Tindakan ini adalah kerana Kezaliman UMNO terhadap Lim Kit Siang dan keluarganya.




Dyana Sofea UiTM, DAP
(Bahasa Melayu)



1. Menceritakan mengenai Impian Sabah dan Impian Sarawak yang diasaskan bersama YB Tony Pua dan Teresa Kok. Dimana kedua-dua YB ini dengan kerjasama rakyat setempat dan luar akan memasang paip air ke pendalaman Sabah dan Sarawak dengan bantuan pihak individu dan luar.



2. Mentaliti tidak membenarkan wanita melayu muda untuk memasuki parti-parti politik adalah merupakan satu bentuk penindasan.



3. Siapakah yang sering kali meniup api perkauman melainkan UMNO? dan siapakah yang sentiasa mementingkan kesatupaduan rakyat melainkan PR. Maka adalah wajar dan tiba masa (PRU akan datang) untuk menolak orang Melayu yang asyik memecahbelahkan rakyat atas isu perkauman.



4. Kini tumpuan saya adalah untuk menarik orang Melayu yang berumur 18-19 tahun memasuki DAP, dimana menjelang PRU akan datang mereka akan menjadi sejumlah 5 juta pengundi baru. Daftar sebagai pengundi untuk menentukan kerajaan akan datang.




YB Lew Chan Tong, DAP
(Bahasa Mandarin)



1. Bila kerajaan tidak mempunyai wang, mereka akan menggunapakai GST dan mengenakan kenaikan minyak keatas kaum cina.



2. Rasuah adalah masalah besar yang kini dihadapi di Malaysia berpunca dari orang Melayu tetapi pihak kerajaan tidak berani menangkap ikan besar kecuali yang kecil.



3. Kaum cina selalunya diperbodohkan oleh Melayu UMNO.



4. Kerajaan sudah tidak ada idea baru dan hanya tahu menaikkan harga barangan sehingga kaum cina tidak ada wang untuk berbelanja



5. Buat PRU lepas, DAP sudah berjaya menawan kawasan bandar dengan 40-50% undi melayu PAS walaupun masih belum berjaya diluar bandar dengan hanya memperolehi 30% undian melayu. Jikalau tidak, sudah tentu selepas PRU yang lepas DAP sudah tentu dapat membentuk kerajaan baru dan seterusnya menghapuskan status Melayu Bumiputera.



6. Kalau hendak menang pemuda-pemudi melayu diperlukan mengundi kepada DAP dan kita telah berjaya mendapat 3 ikon Melayu muda iaitu Dyana Sofya, Rara Othman dan Melati Rahim(berpurdah) dan kerjasama kaum cina diperlukan bagi menyokong 3 ikon Melayu DAP ini.


DAP sekarang lagi dah berkempen, kesemua menghasut didalam bahasa cina. Mohon semua  SHARE dan KONGSI bagi sebaran. Kita dalam bahaya.

No comments: