Wednesday 29 October 2014

BERSUMPAH BUKAN BOLEH DIBUAT MAIN-MAIN!!!


JANGAN MAIN-MAIN DENGAN SUMPAH NI..BAHAYA SANGAT!!!NANTI DAPAT BALA ALLAH MATI JAWABNYA.KALAU BETUL TAK BUAT TAK APA.TAKUT BETUL BETUL DIA BUAT KAN NAYA!
ZAMAN DULU-DULU ADA DUA ORANG MASING-MASING TINGGI  ILMU AGAMANYA TELAH BERSELISIH FAHAM.
SAMPAI PERINGKAT TAK BOLEH NAK SELESAIKAN.AKHIRNYA  AMBIL KEPUTUSAN BERSUMPAH LAKNAT.MASING-MASING KONFIDEN DIPIHAK YANG BENAR.
KESUDAHANNYA ALLAH TELAH MEMBUTAKAN MATA SALAH SEORANG DARIPADA MEREKA.SETAHUN KEMUDIAN ORANG YANG BUTA ITU MENEMUI AJALNYA DALAM KEMURKAAN ALLAH...
ITU SUMPAH ORANG YANG TINGGI ILMUNYA.INIKAN PULA BERSUMPAH ATAS PERKARA YANG MELIBATKAN MAKSIAT.JANGAN CARI KEMURKAAN ALLAH KALAU BENAR-BENAR KITA BERSALAH!!
BIARLAH MAHKAMAH DUNIA YANG MENENTUKAN KEBENARAN SEMASA KITA HIDUP.BILA MATI MAHKAMAH AKHIRAT MENANTI.


Orang yang bermain-main atau menipu dengan sumpah atas nama Allah dalam masjid dan tambahan pula sumpah yang melibatkan kepentingan umum dan memfitnah orang lain, orang itu tak akan hidup senang atau bahagia.



Saiful Bukhari Azlan bersumpah 6 tahun lepas dalam masjid bahawa Anwar Ibrahim telah meliwatnya untuk membuktikan apa yang berlaku kepadanya benar dan bukan satu fitnah darinya, Saiful hidup bahagia aman damai sekarang. Dapat nikah , dapat anak dan hidup bahagia. Membina satu rumahtangga.
Manakala Anwar Ibrahim terus huru hara. Nak jadi PM tak kesampaian, nak jadi adun kajang tak kesampaian, nak jadi MB selangor tak kesampaian, nak lantik bini jadi MB pun tak kesampaian. Rumahtangga anak sendiri pun porak peranda sampai nak bercerai berai. Dia sendiri pun semakin hilang sokongan dan penghormatan dari orang-orang nya sendiri.
Jadi kita sebagai manusia yang dianugerahkan akal dan fikiran oleh Allah SWT bolehlah berfikir serta menilai sendiri siapa yang benar dan siapa yang salah dalam hal ini. 
Tak perlu nak tunggu sampai ada petanda naik di langit baru kita nak berfikir. Akal kita ada, kita fikirlah sendiri. Saiful bukan saja pernah bersumpah di Masjid Wilayah, dalam Masjidil Haram depan pintu Kaabah pun beliau bersumpah. Berani ke orang islam kalau nak fitnah orang sampai pergi buat begitu ?
Kalau Anwar rasa dirinya benar, kenapa tak pergi bersumpah depan Kaabah ? Jangan kata depan Kaabah, pergi bersumpah di Dataran Merdeka pun dah ok. Jangan kata di Dataran Merdeka dalam rumah kau pun dah ok. 
Gambar main dengan cucu dalam rumah boleh sebar. Tak kan tak boleh nak sebar sikit video kau bersumpah tak meliwat ?

No comments: