Tuesday 14 October 2014

INILAH HASIL DIDIKAN SEKOLAH VERNAKULAR PENYEMAI SIKAP PERKAUMAN TERLAMPAU!!!









Kenapa YB Tak soal Robert Kuok, Vincent Tan, YTL, Resort Wold, Ananda, Lim Spangar, ? Hanya Ada SATU Melayu kaya pun YB Dah bising? Jangan laaa YB buat saya percaya Bahawa CINA ni SATU bangsa yang KIASU Dan dengki sifatnya Dan tak boleh dibuat KAWAN.



Cukup lah tu..kita kan semua ni rakyat Malaysia. Tak kan kita semua tak tahu pepatah bersatu teguh bercerai roboh !! TIDAK kira kaum bangsa ataupun agama, kalau kita rasa generasi yang lalu telah gagal dalam pemimpinan yang penting kaum generasi baru ni harus berkerja keras dan bersatu padu untuk mengubahkan keburukan kepada kebaikan barulah kita semua boleh mencapai kejayaan. 



Sila percayalah TIGA otak lebih berfungsi dari satu. Hubungan harmoni yang terjalin sesama kaum kita ini akan memperkukuhkan lagi kedaulatan dan pembangunan negara. Negara akan terus maju jika perpaduan kaum dapat dikekalkan..



Yang penting juga kerajaan harus memberi keutamaan kepada suara rakyat, cubalah dengar kata-kata rakyat dan menyesuaikannya sebelum memimpin. Semua rakyat harus diberi keadilan sesama dan jangan berat sebelah. Wahai rakan-rakan ku marilah kita semua utamakanlah keharmonian antara kaum dan jangan lah lagi memperbesarkan masalah ini. 



Keadilan dan bersatu padu dari kalian ini memang dapat menyumbangkan kejaminan yang kukuh dan membina Malaysia sebuah negara yang aman damai. Hanyalah negara yang aman dan tidak huru-hara dapat menarik perhatian pelabur asing dari negara-negara lain. Negara kita ini memang perlu pelabur-pelabur  asing untuk mempertingkatkan lagi ekonomi negara.  Hope all of you agree with my humble opinion!



 Kepada yang buta sejarah!!!



Indon ke? Singapore ke? Brunei ke? Malaysia ke? Filipina ke? Itu semua gugusan kepuluan Melayu...Asal kami dari sini dan ianya tanah datuk nenek moyong kami...



Kamu bangsa "cina terutamanya" datang dari tanah besar China yang dibawa oleh penjajah british untuk melombong timah di malaya...


Datuk nenek moyang kami sanggup untuk berkongsi kerakyatan Malaysia di mana pemimpin kamu jugak berjanji bahawa tidak akan sesekali mempertikaikan hak-hak bumiputra.Jangan kamu semua lupakan janji-janji tersebut!



Jangan sesekali mempertikaikan status kami bumiputra.Ingat sikit kontrak sosial yang dipersetujui bersama.Jangan sesekali jadi macam Nga Kor Meng yang tak sedar diuntung dan tak sedar diri!Dia dah rasa dirinya sangat kuat dan tak perlu lagi hidup bersama-sama orang lain!!!



 Lu bikin malu la Nga . Baru 1 orang melayu kaya kau sudah bising . Itu yang kaya sampai 45B kau tidak bising . Dia bisnes apa ? Jual tin ka ? Ohhh sebab dia orang cina ke? 



Baca sini dan kita akan nampak kenapa Ngar Kor Meng Dap beria-ia belasah Syed Mokhtar......................................... 



Syed Mokhtar telah mengasaskan Yayasan (Islam) Al-Bukhary pada 1996 yang telah membina dan menguruskan Muzium Kesenian Islam b
ernilai RM70 juta di Kuala Lumpur selain banyak menjalankan kerja-kerja amal dan kebajikan terutamanya sekitar Negeri Kedah dan Perak. Melalui Yayasan ini, sebanyak RM1 Bilion telah disumbangkan/ didermakan untuk membiayai pelbagai program kebajikan.



Menerusi Program Tuisyen Albukhary pada 2001,sebanyak 500 pusat tuisyen telah ditubuhkan.Setiap tahun lebih 22,000 pelajar menyertai kelas itu dan mereka yang berjaya cemerlang menerima biasiswa untuk melanjutkan pelajaran ke peringkat tinggi.Setiap guru tuisyen dibayar RM40 sejam untuk mengajar Sains dan Matematik dan Bahasa Inggeris. Bantuan turut disalurkan kepada ke negara Pakistan, Uganda, Afrika Selatan dan Lebanon dengan 300 pemegang Biasiswa Albukhary dari lebih 47 buah negara Islam kini belajar di Malaysia.


http://ms.wikipedia.org/wiki/Syed_Mokhtar_Al-Bukhary



Sebenarnya pada pandangan saya hak keistimewaan bumiputra patut dijaga dan kekayaan bagi satu bangsa malaysia patut diperseimbangkan , harmoni negara diutamakan - diharap-harapkan kuasa yang dipegang oleh umno tidak disalah gunakan dan subsidi yang diberikan tidak hanya kepada sebahagian ' gang' dia orang sahaja , tetapi kepada semua bangsa malaysia yang memerlukannya.






Melayu islam macam Syed Bukhari jadi kaya raya dan dia guna balik duit dia dalam pelbagai jenis Zakat contoh zakat perniagaan dan zakat harta yang memang banyak.



Di tubuhnya Yayasan bantu anak melayu dan islam dlm pengajian. Di tubuhnya konsortium untuk syarikat-syarikat kecil bumiputra. Diutamakan melayu untuk ambik bahagian dalam jaringan bisness beliau.


Bukhari ambil alih kawalan makanan seperti roti gardenia untuk pastikan ia betul-betul bersih dan halal. Roti tu dulu bawah tepung Robert Kuok guna campuran pengawet mayat sebagai pemutih tepung. 


Jangan hanya lihat besarnya rumah mewah beliau tapi lihat insitut, madrasah,masjid, dewan, tahfiz, kolej dan bangunan lain hasil sumbangan pembinaan Syed Bukhari..


Cina kaya raya mcm Robert Kuok atau YTL apa dia bagi utk sumbangan kepada umat islam, bangsa melayu dan bumiputra??? Lagipun, sampai sekarang Syed Bukhari tetap tolak tawaran UMNO untuk jadikannya Menteri kerana beliau bebas ideologi politik.


Pergi jumpa dan  berdiskusi kenali dulu beliau. Seorg yang rendah diri dan sangat taat kepada agama dan balasan akhirat yang baik amatlah beliau utamakan. 


Tak perlu beliau nak berjubah atau berjanggut panjang nak menunjuk-nunjuk tahap warak islamic lebih daripada orang lain. Tapi TINDAKAN beliau tu yang di hisab oleh Allah SWT di akhirat kelak.


Anyway, CILAKA CINA NGA KOR MENG!!! BANGSAT KEPADA MELAYU YANG BODOH YANG MENYOKONG DIA  MENJAHANAMKAN SESAMA MELAYU YANG LAIN.!

No comments: