Sunday 12 October 2014

SEKADAR MENGESAHKAN KEBANGANGAN PEMIMPIN PKR!!!


DENGAN PENUH SELAMBA DAN TENANGNYA AKU NAK KATA BAHAWA PEMIMPIN PKR MEMANG SEPARUH MASAK!



Alahai kalian Pemimpin-Pemimpin PKR.Nama je Peguam dan Pengamal Undang-Undang tapi  kurang matang.
Apasal kau orang nak marah ke aku kalau aku kata kau orang kurang waras??

Apasal nak marah,kata kebebasan bersuara.So,bebaslah untuk aku kata kau orang pemimpin PKR separuh tiang.

Weh Latheefa Khayal, peguam kepada Adam Adli yang memang biul tahap kritikal.Oii... Latheefa khayal ooiii...Apasal kau ni bengap sangat erk?Maksud aku kau ni kurang fikiran sebabnya kau tak boleh beza kenyataan berbaur hasutan ni dengan kebebasan bersuara. 


Kau tau tak kenyataan HASUTAN ni mcam mana? Adam Adli disabitkan kesalahan dan kena hukuman jail 12 bulan itu kira ringan lah tu.Kira Kerajaan Malaysia ni dah baik la tu.Kalau dia di negara luar,dah kena teruk Adam Adli ni.

Kenyataan dia memang secara terang-terang menghasut. Kenyataan Adam Adli ni ialah berbunyi begini kan, "SAYA MENYERU AGAR RAKYAT TURUN KE JALAN RAYA UNTUK DEMONSTRASI BAGI MENGGANTIKAN KERAJAAN KERANA PILIHAN RAYA LAMBAT LAGI.UNTUK PERCEPATKAN KERAJAAN DITUKAR MAKA KITA PERLU TURUN KE JALAN RAYA." Ini kenyataan Adam Adli.


Kenyataan Adam Adli ni jelas menghasut rakyat untuk guling kerajaan. Memanglah salah sebab mencetuskan provokasi untuk menghuru harakan negara dan menggugat keamanan Negara. Ini bukan kebebasan bersuara bangang oooii,ni namanya hasutan la.

Ni aku nak tanya,bila masa kerajaan sekat untuk bersuara? Kebebasan Bersuara bila masa kerajaan larang?.Kerajaan dah beri kebebasan lah kepada kau orang untuk bersuara.Kuang matang la kau orang ni pemimpin PAKATAN RAKYAT KHUSUSNYA PEMIMPIN-PEMIMPIN PKR.Memang bangang dan bingai la tu.

Ni aku nak tanya, ada ke kerajaan pimpinan UMNO/BN sekat pemimpin Pakatan Rakyat ceramah?Ada ke pemimpin UMNO/BN tangkap sumbat dalam penjara bila Rafizi ceramah berkaitan keinginannya untuk bongkar keluarga Dato Seri Nazri Aziz?

Takde kan.Kau orang bebas je ceramah kutuk kerajaan kan.Tapi kes Adam Adli ni lain.Jelas sekali dia ajak orang untuk demonstrasi turun ke jalan guling kerajaan. Memang lah salah sebab ajak orang buat benda jahat.

Contohnya,kalau aku ceramah ajak semua belia-belia turun pasang khemah depan rumah Azmin Ali untuk tuntut dia letak jawatan sebagai MB SELANGOR kau orang marah tak??Of course kau orang pergi report polis kan kata aku hasut rakyat guling kerajaan Pakatan Rakyat. Amenda la kau orang ni pemimpin PAKATAN RAKYAT..Hangguk betul lah!!!



Lagi contoh kebangangan pemimpin PKR:


Ahli Parlimen Kinabatangan Datuk Bung Mokhtar Radin mahu polis mengambil tindakan terhadap Penasihat Undang-Undang PKR, Latheefa Koya berhubung 'tweet' yang dilihat sebagai meminta beliau dihapuskan.

Semuanya bermula apabila Bung, di Parlimen, pada Selasa berkata bahawa semua mereka yang menentang Akta Hasutan perlu ditangkap dan didakwa.

Latheefa membalas artikel tersebut dengan 'tweet': "Kita harus menghapuskan MP Kinabatangan dahulu sebelum kita mansuhkan Akta Hasutan." (Beliau kemudiannya memadam tweet tersebut).


 Bung menjawab: "@Sandran41H @LatheefaKoya Saya meminta pihak @PDRMsia menyiasat kenyataan @LatheefaKoya utk menghapuskan Saya, ini satu ugutan melampau."

Latheefa kemudiannnya telah menulis: "Kebudak-budakan! PDRM bukan pengawal peribadi anda," dan disertai oleh Ahli Parlimen Padang Serai N.Surendran yang mempersoalkan taraf anggota Parlimen pada masa sekarang.



Bung membalas dengan menulis tweet meminta Latheefa 'hanya memberi penjelasan' memandangkan pada masa kini 'semua orang mampu untuk membunuh sesiapa sahaja'.

1 comment:

Anonymous said...

koya tu pakai tudung koyak, pas tak tarbiah ke? ramai orang pkr mmg stail macam ni.