Friday 18 April 2014

GELARAN SYUHADAH BIARLAH BERTEMPAT!!! PUNAH DAH MELAYU PAKATAN HARAM MENYEMBAH DAP!!!


NAMPAK SANGAT BOHONGNYA.TAK MUNGKIN UNIT AMAL PAS TAK TAHU LANGSUNG TENTANG HUKUM ISLAM! INI BUKAN AKAUN UNIT AMAL PAS NI!

Karpal meraikan hari jadi Nik Aziz ketika bekas MB Kelantan itu mengunjungi rumahnya di Pulau Pinang tahun lalu. – Gambar The Malaysian Insider, 17 April, 2014.

Dalam konteks ucapan Rest in Peace, ia adalah satu bentuk ucapan doa yang biasa diucapkan dalam agama Kristian terutama dalam mazhab Katolik sejak abad ke-18. 


Ia juga biasanya diukir di batu nisan mereka yang telah meninggal dunia di kalangan masyarakat Kristian. 


Versi penuh ucapan tersebut yang berasal dari bahasa Latin itu ialah: 


‘May his soul and the souls of all the departed faithful by God’s mercy rest in peace.’ 


Ia juga mengandaikan orang bukan Islam tersebut akan mendapat rahmat dari Tuhan sebagaimana doa asal yang disebut dalam bahasa Latin. 


Dari Aisyah radliyallahu anha berkata, Rosulullah Shallallahu alaihi wa sallam bersabda, “Sesungguhnya Allah Azza wa Jalla akan menambah adzab kepada orang kafir dengan sebab tangisan keluarganya kepadanya”. [HR an-Nasa’iy: IV/ 18, 19. Berkata asy-Syaikh al-Albaniy: Shahiih]. Beberapa dalil dan bukti saya bawakan bahawa sesungguhnya mereka tidak akan rest dan tidak akan peace 

Wallahu alam...


Sedangkan dari sudut akidah Islam seseorang yang mati dalam kekufuran tidak akan mendapat keampunan dan rahmat dari Tuhan. 


Ini berdasarkan ayat al-Quran, Surah al-Taubah:113: 


“Tidaklah dibenarkan bagi Nabi dan orang-orang beriman, meminta ampun bagi pihak orang-orang musyrik, sekalipun orang itu kaum kerabatnya sendiri, sesudah nyata bagi mereka bahawa orang-orang musyrik itu ahli neraka.” 


Oleh yang demikian seorang Islam adalah amat tidak digalakkan untuk mengucapkannya kepada seorang bukan Islam. Apa tah lagi nak sedekahkan Al-Fatihah kepada kafir harbi!!!

2 comments:

Anonymous said...

Cerita fitnah lagi.

Kutukandewata said...

baca tulisan orang pun kau tak faham!aku sendiri pun cakap akaun ni bukan unit amal yang punya! kita bela pun salah puak yang tak tahu bersyukur ni!