Thursday, 17 April 2014

MULUT KATA HARAM,TANGAN KEBAS DUIT HARAM!!!



MULUT KATA HARAM,HATI TETAP GERAM!!!



Ini semua salah UMNO bagi BR1M. BR1M melahirkan orang yang tidak jujur. Eh???

PENGHULU PAS MUKIM WAKAF BHARU DIKESAN MENGAMBIL BRIM 3.0  2 KALI.

BUTIRAN TERTUDUH.
NAMA : MOHD SANUSI MOHAMMAD
NO. KP : 620805035575
ALAMAT : LOT 224 1A JALAN BARU WAKAF BHARU.
NO. TEL : 0129517566
PEKERJAAN: PENGHULU MUKIM WAKAF BHARU/BILAL MASJID WAKAF BHARU.

KETERANGAN

1. Seorang Penghulu Mukim Wakaf Bharu yg juga seorang Bilal Masjid Wakaf Bharu telah dikesan mengambil BR1M 3.0 sebanyak dua (2) kali.

2. Pada 01.04.14 beliau telah mengambil surat BR1M di Lembaga Hasil Dalam Negeri (LHDN) Kota Bharu dan telah menukar tunai di Bank Simpanan Nasional (BSN) Pengkalan Kubor dengan nilai sebanyak RM650.

3. Pada 14.04.14 beliau telah hadir ke Majlis Penyampaian BRIM 3.0 yang diadakan oleh UMNO Bahagian Tumpat di Pusat Khidmat Masyarakat DUN Pengkalan Kubor utk menerima baucar dan menukar wang tunai bernilai RM650.

4. Kakitangan Maybank telah dapat mengesan hal ini dan membuat semakan di BSN Pengkalan Kubor dan didapati beliau telah mengambil wang BR1M tersebut.

5. Pentadbir Mukim DUN Wakaf Bharu, Rosli Ghani telah mendesak beliau membuat pengakuan dan pada mulanya beliau tidak mahu mengaku tetapi setelah diugut utk membuat laporan polis beliau mengaku mengambil 2 kali dan akan menyerahkan kembali wang tersebut.

6. Sehingga laporan ini dibuat belum ada apa- apa tindakan undang-undang lagi dibuat terhadap beliau.

 - mymassa.blogspot

10 comments:

Anonymous said...

duit rakyat bkn duit mak bapak kutukan dewata

Kutukan Dewata said...

bodoh,tak faham orang tulis!duit rakyat bukan tiket untuk awak menipu sampai ambil dua kali! duit tu duit aku juga sebab aku bayar cukai setiap tahun.kau penerima brim tak pernah bayar cukai pun! tapi cakap berdegar2!lain kali kalau pemikiran kau tak sampai untuk memahami isu yang orang tulis jangan lah pandai2 nak mengomen.bahasa pulak bahasa orang tak siuman!

Anonymous said...

Persoalanya kalau pun duit rakyat kata kunci kat sini orang pas tu MENIPU!

Semua hasil pendapatan negara sebahagian besarnya bukan datang dari cukai yng di kenakn keatas rakyat ttp dari cukai koporat.

Gi buat kajian sikit suruh belajar pemalas.Dah besar jadi sokong penipu...!




Anonymous said...

baru je failkan income tax aku..CUKAI KENA DIBAYAR RM48859.70.

kalau sangap sangat sampai duit brim pun nak cekau sampai dua kali, pastu disokong pula oleh anon 9;40 yang bahlol, baik pegi mampus je la.

duit rakyat konon. dah la tak bayar cukai, masih nak menipu dan mengambil hak orang lain.

Anonymous said...

Agar semua dapat maaf beliau,mungkin masa beliau melakukan pengambilan BRIM tu nafsu telah digoda oleh syaitan,tetapi beliau tak dapat melawan.Ini semua ujian Allah SWT terhadap hambanya yang mengaku 2kalimah sahadah.Harap lepas ini beliau bertaubat dengan prilakunay.Pulang kejalan Allah SWT adalah jalan yang lurus.bagitu juga bagi kita semua.

Kutukan Dewata said...

mudah-mudahan!!!amin!

Anonymous said...

mudah mudahan awak pon bertaubat kutukan dewata sebab awak pemain bontot mak sendiri

Kutukan Dewata said...

masyaallah! ada juga kafir harbi masuk dalam blog aku ni!

semoga Allah ampunkan dosa dia ni! aku kenal dia ni.aku dah scan dan tahu IP dia.

Anonymous said...

banyakla kau punya duit rakyat...

Anonymous said...

awak yg kapir harbi masih lg tak sedar diri dah la minum air kencing dompok