Monday 7 April 2014

DUA MANGKUK HAYUN CINA DAP YANG TERLALU ANGKUH DAN BODOH!!!



DAP MEMANG KOMUNIS

Cina DAP halang dan larang kerajaan pertahan negara!
1. Sim hasil pilihan Melayu Bukit Mertajam telah memberi amaran keras menghalang kerajaan Malaysia dan Menteri Pertahanan untuk meningkatkan sistem keupayaan pertahanan kita.
2.Ini kerana Steven Sim DAP berkata: "kerajaan tidak harus bertindak membeli satelit baru, seharusnya tunggu dahulu tragedi yang lebih besar. Atau pun sekiranya kerajaan mahu membeli satelit baru juga, kerajaan Malaysia perlu berbincang bersama kesemua ahli parlimen DAP. 

Ini kerana kami mewakili kaum cina yang telah pun membayar cukai. Jika perbincangan tidak dibuat bersama, boleh menimbulkan punca rasis." - kata Steven Sim DAP hasil pilihan Melayu Bukit Mertajam.

3.Kenyataan Steven Sim DAP disokong oleh ahli parlimen DAP dari Stampin iaitu Julian Tan dengan berkata "pembelian untuk mempertahankan negara adalah tidak berasas dan membazirkan wang rakyat semata-semata. Adalah lebih elok jika dibangunkan pendidikan kaum cina dan ekonomi negara" -kata Julian Tan hasil pilihan Melayu Stampin.

4.Kerajaan Malaysia mengemukakan cadangan pembelian satelit baru kerana satelit baru ini mampu digunakan bagi menghadapi insiden seperti kehilangan pesawat dan bencana serta membantu negara merakam imej khususnya untuk tujuan perancangan pembangunan.

5.Steven Sim DAP dilihat cukup risau kerana kedengaran satelit itu akan diletakkan di negeri Pulau Pinang. Sepatutnya Steven Sim DAP hasil pilihan Melayu Bukit Mertajam ini patut berasa gembira, jika diletakkan satelit di negeri jagaan beliau, tetapi sebaliknya Steven Sim DAP ini seperti tidak mahu atau ketakutan.

6.Menteri Pertahanan Datuk Seri Hishammuddin Hussein menyatakan hasratnya bahawa masanya sudah tiba untuk meningkatkan kekuatan aset ketenteraan selepas mengenalpasi kelemahan dalam menghadapi krisis MH370, tetapi ianya kini mendapat tentangan hebat dari ahli parlimen cina DAP.

7.Majoriti kaum cina juga berpendapat seperti pandangan MP DAP bahawa: "Kami kaum cina tidak benarkan kerajaan beli satelit baru. Ini kerana jika mahu beli perlu tanya kami dahalu, bukankah kami sudah bayar cukai. Ini adalah hak kaum cina. Orang Melayu perlu mengambil kira perasaan orang cina apabila kami bayar cukai. Jika tidak bertanya kami dahulu, inilah punca rasis dan tiada fungsi lagi kami bayar cukai"

  • Bodoh punya kenyataan!

  • Memang  cina bayar cukai,melayu pun bayar cukai.

  • Cina boleh cakap melayu bayar cukai sikit berbanding cina.Tapi cina ni lupa siapa yang menyumbangkan wang untuk mereka bayar cukai kalau bukan majoriti melayu.

  • Contoh mudah untuk orang faham,cukai textile misalnya,sehelai baju kena cukai seringgit lah katakan,peniaga cina akan masukkan dalam harga baju tersebut.

  • Harga kos+harga untung+cukai= harga jualan.Pengguna majoriti melayu terpaksa membayar dengan harga jualan. 

  • Jadi bila pulak peniaga cina yang bayar cukai? 

  • Pengguna yang bayar cukai untuk mereka! cina bodoh bolehlah kau orang tipu!


Bila masa pulak kerajaan mesti dapat kebenaran DAP untuk melaksanakan sesuatu bagi kepentingan negara?Kerajaan akan buat dan laksanakan kalau sesuatu perkara itu membabitkan kepentingan negara!

Dua mangkuk hayun ni bodoh piang kafir harbi pujaan macai melayu PR!!!


2 comments:

zainul abidin halim said...

MELAYU PERLU BERSATU DAH X BOLEH MAIN MAIN LAGI

zainul abidin halim said...

MELAYU PERLU BERSATU DAH X BOLEH MAIN MAIN LAGI