Thursday 4 February 2016

Zionis dan Emas – Bhg 3.Semenanjung Emas!!!


[peta+lama-semenanjung+emas-Ptolemy.gif]



(Semenanjung Emas):

Dalam artikel saya sebelum ini,saya telahpun menulis tentang yahudi-zionis dan kisah pencarian emas oleh mereka.Namun saya percaya misi mereka untuk memperolehi dan menguasai emas bukan hanya tertumpu di sekitar masjid al-Aqsa di bumi palestin sahaja,tetapi mereka telahpun mengembara dan menjelajah seluruh pelusuk dunia untuk mencari emas dan mencari “Land of Promise” seperti yang tertulis dalam Kitab Torah mereka.

Sebagaimana pendapat yang pernah saya utarakan sebelum ini,iaitu kemungkinan zionis telah membuat peta ular sion itu untuk menyatakanhasrat jahat dan agenda yang tersembunyi mereka untuk mencari emas dan sekaligus “Land Of Promise” yang telah dinyatakan dengan terperinci dalam Kitab Mormon (Books Of Mormon).

Mungkinkah longgokan emas dan Land Of Promise itu adalah Golden Chersonese yang pernah di sebut oleh Claudius Ptolemy atau Claudius Ptolemaeus,iaitu orang Greek dan seorang geographer, astronomer, dan astrologer yang terkenal itu. 

Di zaman kerajaan Rom dulu lagi “Malay Peninsula” atau Semenanjung Tanah Melayu(Tanah Jawi) ini adalah sebuah negara yang terkenal dan kaya dengan emas malah Nusantara waktu itu pernah digelar Suwarnabhumi yang bermaksud Tanah-Tanah Emas.


Orang-orang Arab juga menyebut semua orang-orang Semenanjung Tanah Jawi dan Nusantara dengan nama Al-Jawiyun. Orang Melayu dibangsakan kepada Bani Jawi keturunan Nabi Ibrahim a.s dari isterinya Siti Qantura; berkembang dari banjaran Gunung Himalaya turun ke Kemboja/Champa,siam, dan akhirnya berpecah ke serata pelusuk Nusantara.


Orang yahudi dan zionis percaya Nabi Sulaiman juga sudah sampai ke Nusantara ini.Bukankah mereka menamakan Gunung Ledang itu sebagai Mount Ophir? Iaitu tempat tinggalan harta pusaka Nabi Sulaiman.Sila lihat wikipedia (http://en.wikipedia.org/wiki/Ophir) tentang Gunung Ophir.


Gunung Ophir ada di sebut di dalam Kitab Injil yang menyatakan tentang kekayaan dan kesucian tempatnya. Ia juga dinyatakan sebagai tempat persinggahan Nabi Allah Sulaiman A.S untuk mengambil beberapa barang yang berharga. Sehingga sekarang kebanyakan orang masih lagi berhujah dan tidak sependapat tentang lokasi sebenar Gunung Ophir. Ada yang mengatakan ianya berada di Afrika Selatan dan ada juga menyatakan ianya berada di New Zealand. Tapi saya berpendapat ianya berada di Malaysia ini,di bumi Semenanjung Emas ini!

Cuba baca kisah nabi Sulaiman disini

King Solomon’s Gold Mines Mount Ophir Gunung Ledang Malacca Kuala Lumpur Malaysia Peninsula Almug (Algum) Tree Red Sandalwood First Temple Pillars I Kings 10 Ancient Transoceanic Voyages Phoenician Navigators 


In I Kings 10 of the Old Testament in the Bible, King Solomon sent ships to Ophir for the finest gold and almug wood (for the Temple’spillars). The ships sailed from the Red Sea and headed east, to the Malaysian Peninsula, where the gold mountain there, east of the town of Malacca, which is just down the coast from Kuala Lumpur, was named Ophir, now known as Gunung Ledang, where are ancient mine shafts like honeycombs, from which huge amounts of gold were extracted by methods now unknown to the natives, nor to the Chinese who have also exploited the region through the centuries.


And corroborative of this, that the mines of Ophir were across the vast Indian Ocean, is that also in I Kings 10, the almug (algum) tree, now known as red sandalwood, which grows only in southeast Asia, was sought by Solomon’s fleet to construct the pillars of the First Temple, but how could they have navigated safely there and back, when it is commonly considered that such voyages were impossible because they could not accurately chart their course across a vast ocean?


See the category here Ancient Navigation, to read how they accurately measured time by the stars, with a simple mechanical instrument, and so could measure direction and distance, commonly thought to have been impossible before the invention of Harrison’s chronometer in the 1850’s. You can see that the evidence is solid that Malaysia is the location of Ophir, and now you can know how the ancients actually did navigate the globe in ancient times, exploiting the minerals which were available, such as in the ancient mysteriously complex mines of Mount Ophir, so check it out.

rujukan : url : http://dancingfromgenesis.wordpr ... yages-phoenician-n/


Raja Salomon Gold Mines Mount Ophir Gunung Ledang Melaka Kuala Lumpur Malaysia Semenanjung Almug (Algum) Temple Tree Red Sandalwood Pertama Rukun I Raja-raja 10 Ancient merentasi lautan Voyages Phoenician Navigators Dalam I Raja-raja 10 Perjanjian Lama dalam Alkitab, King Solomon menghantar kapal-kapal ke Ofir mengambil emas yang terbaik dan kayu almug (untuk Temple'spillars). Kapal-kapal belayar dari Laut Merah dan menuju ke timur, ke Semenanjung Malaysia, di mana gunung emas di sana, timur bandar Melaka, yang terletak di hujung pantai dari Kuala Lumpur, dinamakan Ophir, kini dikenali sebagai Gunung Ledang, di mana adalah aci lombong purba seperti honeycombs, dari mana sejumlah besar emas diekstrak dengan kaedah sekarang tidak diketahui oleh orang asli, dan tidak kepada orang Cina yang juga telah dieksploitasi rantau ini sejak berabad-abad. Dan bukti kebenaran ini, bahawa lombong Ophir berada di seluruh Lautan Hindi yang luas, adalah juga dalam I Raja-raja 10, (algum) pokok almug, kini dikenali sebagai cendana merah, yang tumbuh hanya di Asia Tenggara, telah diminta oleh armada Salomon untuk membina tiang-tiang Bait Suci Pertama, tetapi bagaimana mereka dapat dilayari dengan selamat sana dan kembali, apabila ia biasanya dianggap bahawa pelayaran itu adalah mustahil kerana mereka tidak dapat tepat hala tuju mereka di lautan yang luas? Lihat kategori sini Navigation Purba, untuk membaca bagaimana mereka tepat diukur masa dengan bintang-bintang, dengan alat mekanikal yang mudah, dan sebagainya boleh mengukur arah dan jarak, biasanya dianggap menjadi mustahil sebelum penciptaan kronometer Harrison pada tahun 1850-an. Anda boleh melihat bahawa bukti-bukti yang kukuh bahawa Malaysia adalah lokasi Ophir, dan sekarang anda boleh tahu bagaimana orang dahulu kala sebenarnya tidak mengemudi dunia pada zaman purba, mengeksploitasi mineral yang tidak ada, seperti dalam purba lombong misteri kompleks Gunung Ophir, jadi check it out.



Untuk memahami apa itu bangsa yahudi ,saya petik ulasan menarik seorang komentar (Migdad_bavel) dalam forum di :


http://malay.cari.com.my/viewthread.php?tid=339182&extra=page%3D1


katanya :


“wlaupun dlm thread ni kita patut membincangkn psl ajarannya tentang kedatangan salah seorg suku dr bani israel yg hilang ke tanah yg dijanjikan (mungkin di tanah melayu seperti yg didakwa), adalah baik juga kalo kita tau juga psl mormon...


mormonism ni sbenarnya muncul di amerika syarikat lebih tepat lg di new york pada tahun 1830 melalui suatu denominasi dlm agama kristianiti bernama Latter Day Saint Movement. Ia diasaskan oleh Joseph Smith Jr


Ia dipanggil mormonism sbab ajaran mazhab ini tertolak dan dianggap terpesong oleh jumhur mazhab2 dan denominasi kristianiti yg lain sama ada roman catholic ataupun protestanism (walaupun LDSM ni sebenarnya tergolong dlam protestanism di bawah kategori restorationism-pentajdidan semula ajaran kristianiti)malah, ia diisytiharkan terkeluar dr ajaran kristianiti kerana Joseph Smith Jr ni mengaku mendapat wahyu oleh seorg nabi bernama moroni (yg telah menjadi malaikat) iaitu anak kepada nabi mormon (juga telah menjadi malaikat) di mana moroni menunjukkannya luh-luh emas di cumorah hill, new york yg tercatat segala rahsia, sejarah dan ajaran nabi mormon yg hidup pada 311...


kononnya sejak kecil lg JS Jr ni sering mengalami kisah2 pelik sbg tanda awal dia mendapat wahyu Tuhan...


catatan2 di luh2 emas itulah yg kemudiannya dikarang semula oleh JS Jr ni ke dalam sebuah kitab yg dipanggil Book of Mormon...disebabkan itulah denominasi atau firqah yg dibawa JS Jr diisytiharkan tertolak dan dianggap sebagai ajaran baru.



Book of Mormonism adalah kononnya kompilasi bg kitab bible dan digunakan sbg interptretasi kpd kisah2 bible sesuai dgn sejarah kaum indian di benua amerika..



Ia mengisahkan asal usul penduduk di benua amerika yg terdiri dr 4 suku kaum yakni Lemani, Yaredi, Muleki dan Nefi...



kaum Lemani inilah yg dikatakan leluhur bg kaum red indian...



Lemani adalah kaum yg berasal dr keturunan Leman dan Lemuel yakni abang kepada Nefi. Bapa mereka lah bernama Lehi, seorg nabi dr Yerusalem di zaman Raja Zedekiah dan berketurunan dari Suku Menasheh (salah sebuah suku kecil dari 2 suku keturunan nabi Yusuf)



Kononnya, terdapat 3 buah keluarga dr kalangan bani israel yg bermusafir jauh dr Yerusalem ke benua amerika yakni keluarga Lehi, keluarga Ishmael, dan keluarga Zoram. Mereka berhijrah kerana terdapat serangan dr kaum babilon yg menyerang kerajaan Yehudah Kuno pada 587 SM.(Penulis- baca artikel saya; zionis dan emas-bhg 1 & 2)



Ishmael merupakan sahabat karib bg Lehi manakala Zoram adalah seorg hamba. Keluarga Lehi dan Ishmael kemudiannya menjadi besan di mana anak2 perempuan Ishmael menikahi anak2 lelaki Lehi. Sebelum sempat tiba di tanah yg dijanjikan (benua Amerika), Ishmael wafat di padang pasir, di sebuah tempat dinamakan sbg Nahom yg kini mungkin adalah sempadan antara arab saudi dan yaman menurut pakar arkeologi.



Setelah tiba di benua amerika, mereka hidup bersatu padu sehinggalah bapa mereka Lehi wafat. Setelah itu, Leman dan Lemuel dan anak2 Ishmael yg lelaki bersekutu memberontak terhadap saudara2 mereka yg lain yakni Nefi, Sam, Ya'acov dan Yosef..



Leman, Lemuel dan anak2 lelaki ishmael menjadi leluhur kaum Lemani manakala Nefi, Sam, Ya'acov dan Yosef membentuk kaum Nefi.



sejak drpd itu, mereka menjadi dua suku kaum yg saling bertelagah sampai tibalah kaum Yaredi dan Muleki yg saling pihak memihak kepada kaum Nefi (yg mewakili kebaikan) menentang kaum lemani (mewakili kejahatan)


ak letihla nk bercerita, lepas ni ak ada kerja nk buat....rs2 sambung tengah malam nanti la erk..


secara pendeknya, kaum2 ini diceritakan dlm kitab mormon sesuai dgn gaya bahasa kitab2 suci kaum yahudi di dalam bible yg menyambungkan jurai keturunan bani israel sebagai pengasas keturunan kaum primitif di benua amerika...


ajaran mormonism ni menggunakan kisah-kisah 4 kaum tersebut utk dijadikan analogi kpd keadaan2 manusia mcm kisah2 bani israel dan juga sbg pengajaran.. akan tetapi, rmi yg menganggap ia benar dan mula mengkajinya sbb mereka menganggap ia sebahagian dr sejarah dan ingin mencari rahsia2 atau ramalan2 yg terkandung...


bg penganut mormonism, mereka memandang signifikan kisah2 kaum lemani dan nefi ni....mereka memandang kaum2 tersebut mcm org2 xtian memandang kaum bani israel (dan yahudi khususnya) dan org2 gentile (bukan yahudi)


di mana, akhirnya kaum lemani kemudiannya akan bersatu semula dgn kaum nefi di bawah lembayung jesus christ....hal ini suatu ramalan bg penganut2 mormonism sbb merekapun tercari2 siapakah kaum lemani dan nefi itu di zaman moden ini...”


Bagi saya,komentar saudara Migdad_baval itu sendiri adalah terlalu “detail” dan pengetahuan beliau tentang sejarah bangsa-bangsa yahudi menunjukkan telah ada manusia di bumi Malaysia ini yang telah mempelajari selok belok dan rentetan sejarah kaum yahudi itu sendiri.Dari mana beliau belajar?,sudah tentu dari seseorang!!!.dari mana beliau belajar dan untuk apa beliau belajar sejarah itu,cubalah anda fikir-fikirkan sendiri!

Yang menarik perhatian saya ialah,mereka sendiripun tidak tahu dan belum pasti di manakah lokasi Land of Promise yang sebenar seperti yang disebutkan dalam kitab Mormon itu yang ditulis oleh ? nabi Joseph Smith itu.

Pelbagai usaha dan kajian saintifik telah dibuat oleh yahudi zionis atau oleh golongan Kristian untuk menyatakan kepada dunia bahawa Land Of Promise itu di Mesoamerica.Maka terciptalah satu hypothesis iaitu “Meso Hypothesis” untuk memberitahu dunia bahawa merekalah bangsa yang terpilih dan Tanah air merekalah yang terpilih sebagai Land Of Promise yang dijanjikan.

Biarpun sejarah selalu ditulis oleh mereka yang menang,namun sejarah tidak pernah menipu kita ,kitalah yang mencatat sejarah,dan saya selalu berkata pada diri saya bahawa kebenaran tetap ada di sepanjang zaman!Pada tahun 1995, seorang bekas Professor kimia dari Montana State University iaitu Dr Ralp A. Oslen,Ph.D telah menulis sebuah buku hasil dari kajian spesifik beliau bertajuk : 

The Malay Peninsular as the Setting for the Book Of Mormon , sebuah buku setebal 295 mukasurat itu menyanggah dakwaan Meso Hypothesis tetapi membuktikan kepada dunia dan zionis-Kristian bahawa apa yang mereka dakwa Land Of Promise dalam kitab Mormon itu adalah Meso America adalah palsu dan ciptaan mereka untuk mengaburi mata manusia lain di atas muka bumi ini!

Dalam bukunya yang penuh dengan kontroversi itu,beliau telah menyokong sepenuhnya teori atau The Malay Hyphotesis ( Mala Hypothesis) setelah membuat kajian terperinci dari segala aspek termasuk mengkaji semula apa yang tertulis dalam kitab Bible dan Old Testament.

Selepas itu beliau membuat kesimpulan dan mempunyai kepercayaan yang penuh bahawa Land Of Promise itu adalah Semenanjung tanah melayu atau Semenanjung Emas ! Bukti-bukti yang dikemukan oleh beliau amat memukau pemikiran saya.Perincian dan penerangan yang khusus tentang lokasi lokasi terpilih dalam Kitab Mormon itu diterangkan secara logic,berfakta dan cukup bijak.Contoh yang saya sertakan disini adalah sedikit berbanding dengan apa yang beliau tulis dalam bukunya yang setebal 295 mukasurat itu: 


Banyak perkataan ini merujuk kepada Bandar Bandar yang ada di Land Of Promise , ada disebut dalam kitab Mormon itu seperti : neck of land adalah Segenting Kra,Zarahemla adalah Tanah Merah,Bountiful adalah KotaBharu,Moroni adalah Maran,Nephi adalah Kuala Pilah,Mormon adalah Malim,River Sidon adalah sungai Kelantan,Manti adalah Gunung Tahan,Corianton adalah Kuantan, Antiparah adalah Tapah,Mulek adalah Pasir Puteh,ada juga disebut Cameron Highland dan banyak lagi…anda boleh membacanya sendiri!


Hypothesis dari Dr Oslen ni mengatakan bani israel ke 13 (bani khazar) yg dikatakan hilang dari tanah Kanaan satu masa dulu mengembara dan belayar mencari zion hingga sampai ke Malay Peninsula dan mereka menggelarkannya sebagai "the Land of Promise". Teori Dr Oslen ni adalah berdasarkan dari manuskrip - Book of Mormon (BM), yg dipadankan lokasinya berdasarkan dari keadaan geografi yg diterangkan dalam BM ini dan mendapati ianya bertepatan dengan keadaan geografi di Malay Peninsula. Apakah kepentingannya bani ke 13 yg hilang ini hingga ramai scholar yg mengkaji Book of Mormon itu.

Mungkinkah Josep Smith seorang Freemason yang ditugaskan untuk mengumpul maklumat risikan tentang misi dan rahsia keturunan Saiyid Hussein Jamadil Kubra (keturunan cucu cicit nabi) dan adiknya Saiyid Thanaudin atau Sheikh Saman ( Adi Putra- guru Hang Tuah) yang sudahpun sampai ke semenanjung emas lebih awal dari mereka iaitu pada tahun 1349 untuk menyebarkan islam dan membuat persediaan untuk kebangkitan akhir zaman?

No comments: