Friday 18 September 2015

ULAMAK KAH DIA NI???SEPATUTNYA NASIHAT MENCEGAH! TAPI JADI IBLIS PENGHASUT PULAK!



Dalam status yang dimuat naik pada 8.00 malam sehari sebelum himpunan selama 34 jam itu, mufti Perlis menggambarkan mereka yang bangkit menentang si zalim sebagai wira. 

"Sesiapa yang bangkit menentang si zalim yang kuat ataupun pengkhianat yang berkuasa maka dia pastinya seorang wira. 

“Memalukan bagi sesebuah masyarakat ataupun pihak jika tiada wira lelaki yang muncul, sebaliknya hanya wanita yang berani tampil bersuara dan bertindak,” tulis Asri. 

Beliau turut memuji pejuang dari Argentina yang membantu membebaskan Cuba daripada kediktatoran, Ernesto Che Guevara. 

"Mengiktiraf keperwiraan seseorang pejuang bukan semestinya kita menyokong ataupun bersetuju dengan semua pegangannya. 

"Kita mungkin tidak setuju dengan 'sosialism' Che Guevara namun kita perlu akur dia pejuang yang handal dan ada nilai positif yang patut dipuji pada dirinya," katanya seperti dipetik dari laman Facebooknya. 

Katanya lagi, tidak salah sekiranya agamawan mengiktiraf kebaikan perjuangan dan mempelajari strategi yang mereka lalui. 

"Tidaklah salah untuk kita mengiktiraf kebaikan perjuangan dan menyertainya jika ternyata ia satu kebaikan," katanya dipercayai merujuk kepada himpunan Bersih 4.-utaranews. 


NAK JADI WIRA PUN BUKAN DENGAN CARA YANG SAMA YANG DILAKUKAN OLEH KHAWARIJ YANG NAK MENGERJAKAN KHALIFAH OTHMAN.

BERSHIT NI AGENDA CINA DAP NAK JATUHKAN PEMIMPIN ISLAM KAT MALAYSIA NI.SELAIN TU NAK HASUT ORANG MACAM MUFTI GLAMER NI SUPAYA MEMBENCI KERAJAAN MELAYU YANG MENGUASAI TANAH AIR SENDIRI!!!

SEBAGAI MUFTI TAK KAN LAH DIA TAK JUMPA FIRMAN ALLAH YANG MENYURUH KITA BERLEMBUT SESAMA MUSLIM DAN BERKERAS SERTA BERTEGAS DENGAN KAFIR YANG MENGANCAM ISLAM!

JADI MUFTI UNTUK MENJADI PANDUAN UMAT 
ISLAM DALAM SEGALA HAL KEDUNIAAN DAN KEAKHIRATAN,BUKAN SIBUK BERPOLITIK!

KALAU HANDAL SANGAT LETAKJAWATAN MASUK POLITIK.PARTI YANG SESUAI UNTUK MUFTI GLAMER NI IALAH PARTI MAT SABU SEBAB SAMA WAKTU AJE DENGAN DIA!!!

1 comment:

Anonymous said...

Perlis sedang dilanda banjir, x nampak pulak si mufti ni turun padang bantu mangsa banjir. Macam x layak je jadi mufti.