Saturday 5 September 2015

KALAU DAH BENCI EMAS PUN DIKATAKAN TAHI !!!


Fenomena politik Negara sekarang kononnya pentadbiran Najib rakyat jadi susah. Tapi fakta dan rialitinya kita masih hidup seperti biasa cukup makan tiga kali malah Kfc Mcd Pizza 24jm sehari penuh dengan pelanggan.Panggung wayang shoping kompleks ramai orang membeli belah dan melayan movie terkini.Tiket pesawat masih banyak tempahan rakyat yang ingin bercuti diluar negara dan di dalam negara.

Fakta:Jika orang dah benci akan mencari setiap inci kesalahan orang tersebut tanpa mengkaji segala jasa dan kebaikannya.Jika menganggap orang tu buruk maka buruklah dari pandangan matanya.

Tiap manusia tidak sempurna baik pemimpin maupun kita orang biasa.Jika Najib dilihat tidak cekap dalam mentadbir dan dituduh dengan berbagai scandal dan rasuah bagaimana pula dengan kepimpinan terdahulu contohnya di era Tun Mahathir beliau juga terpalit dengan berbagai scandal penyelewengan dan juga tuduhan rasuah malah Tun dilebel sebagai maha firaun dan setan yang dikenali oleh musuh politik beliau ketika itu, jadi kenapa Tun tak didesak meletak jawatan.Mungkin Tun bernasib baik laman sosial seperti fb tweter dll tak wujud lagi ketika itu jadi Tun terselamat dari serangan rakyat.
Jika kau orang kata Tun banyak jasa memanglah Tun banyak jasa dari segi projek mega dibandar, tapi adakah semua itu menyenangkan rakyat marhain.Kita semua tahu kesan dari pembangunan di era Tun yang hanya menyenangkan golongan kaya dan bangsa lain.Tapi apa fungsi dan kebaikannya untuk orang miskin dan orang melayu?
Tun merasa bangga kononnya di era beliau rakyat tidak terdesak. Tun tau ke rakyat tidak terdesak bila laman maya untuk rakyat meluahkan keluhan serta kesusahan belum wujud?Adakah Tun melawat rakyat di kampung-kampung dan diluar bandar mendengar kesedihan mereka?Jawapannya adalah tidak.
Zaman Tun hanya tumpu projek mega dan bangunan tinggi mencakar langit. Tidak seperti kepimpinan Najib yang banyak tumpu pembangunan ke arah kesenangan rakyat. Najib cuba membangunkan kawasan luar bandar seperti sabah sarawak yang diabaikan ketika Era Tun.Tak terkecuali Kelantan juga dalam perancangan pentadbiran najib dan kerajaan BN.
Kepimpinan Najib bantuan brim khas seisi keluarga. Brim juga dikhaskan untuk orang tua, orang bujang, mahasiswa serta bantuan untuk murid sekolah.Kepimpinan Najib juga wujud klinik satu malaysia dan kedai satu malaysia.Zaman Tun ada semua tu?
Kita tidak menafikan sumbangan Tun, tapi kita juga jangan menafikan sumbangan Najib.Mereka ada kebaikan dan ada juga keburukan masing-masing. Namapun manusia biasa, tidak sempurna bukan?

Tun memerintah 22th, Najib baru 5th.Berilah Najib peluang memimpin ikut acuan sendiri, nak menegur tak salah nak kritik dipersilakan, tapi biar menegur dan kritik secara berhemah yang membawa kearah kebaikan.Bukan disebabkan kamu tak suka dengan seorang pemimpin itu kamu desak mereka meletak jawatan dipaksa undur.

Dimana demokrasi yang kita laung-laungkan.Jika Najib dipilih melalui demokrasi, kenapa nak jatuhkan beliau juga tak ikut cara demokrasi. Mana hati perut kamu?
Mana rasa hormat kamu kepada seorang pemimpin yang kamu sendiri beri amanah.?
Melayu sejati cubit paha kiri paha kanan ikut juga terasa sakit Ingatlah yang kamu perangi yang kamu fitnah yang kamu keji yang kamu hina sekarang adalah bangsa kamu sendiri, saudara islam kamu sendiri, kenapa kita terikut-ikut permainan bangsa kiasu Dapig yang dari awal kita tahu apa motif perjuangan mereka.

Kenapa disebabkan politik ada yang yg sanggup jadi barua bangsa pendatang ini.Lupakah kamu pada sejarah kejatuhan empayar Singapore yang jatuh kepada pemerintahan PAP.Kamu ingin Negara kita Malaysia tergadai seperti Singapore? Pilihan ada ditangan kita semua..
Aku menulis tiada kepentingan, tapi atas dasar sayangkan agama bangsa dan tanah air.Terkadang jatuh juga air mata ini apabila kepimpinan bangsaku dihina oleh bangsa sendiri.Di mana maruah Najib sebagai seorang pemimpin?

Buktikanlah jika beliau memang bersalah.Bukan diserang dan dihina ikut sedap rasa.Letakkan diri kita ditempat beliau.Apa yang kita rasa, berat mata memandang berat lagi bahu memikul.Semoga My Pm Ds Najib diberi kesabaran kecekalan ketabahan dalam menghadapi serangan dan fitnah berbagai penjuru atas bawah kiri dan kanan.
Berbagai usaha beliau (Najib) meyakinkan rakyat yang beliau tidak bersalah.
                                                                         
Ada 
kita mendengar keluhan dan kesedihan beliau.
Hanya Allah Swt kini yang boleh membantunya.Pada setiap saat dan doa beliau mudah-mudahan Allah maha pengasih maha penyayang akan mendengar doanya Amiin Yarabbal Aalamiin..

2 comments:

Anonymous said...

Shahnon Ahmad ernah menulis buku bertajuk SHIT, ditujukan khas buat Mahazalim, Mahacilaka, Mahafiraun, MahaTAIK haramjaddah Mahatthir Mamakkutty.

Sekarang Mamakkuty Mahathir memang benar boleh dichokan MahzTaik, kerana joint BerSHIT.



CELAKA KAU MAHATHIR, MAKHLUK YG PALING CELAKA, HATI BUSUK MACAM TAHI AYAM PUNAI, LEBIH BUSUK DRP NAJIS BABI.

Anonymous said...

Mahataik nie klu bab jatuhkan org yg tak sealiran dgn dia...mmg hebat.Sapa tak kenal bangsat nie sejak 22tahun jadi pm.Aku benci bangsat nie ketika dia kutuk pak lah sampai pak lah terpaksa lepaskan jwtn.Semuanya krn pak lah batalkan projek jambatan bengkoknya.Keputusan pak lah adalah keputusan majoriti kabinet.Sejak itulah dpd A sampai Z segala keaiban pak lah dan keluarganya didedahkan kpd rakyat.Klu ikutkan sejarah..rekod pru terbaik adalah era pak lah...tapi disangkal si mahataik harambjadah gila nak jadikan org lain boneka dia.Bangsat mamak kerala nie!!!!
Skrg nie najib menerima nasib mcm pak lah.Wlpun ada penjelasan tapi mahataik mcm biasa akan spin utk tdk menerima sbrg jwpn positif dpd najib.
Mmg haramjadah mamak kerala nie!!!Klu hati dah busuk...sampai mampos akan tetap busuk!!!
Tengoklah...kegilaan mahataik nak jatuhkan najib sampai sanggup jilat bontot dapigs...betapa munafik si mamak kerala nie!!!!Dulu kutuk bershit bodo dan kaldai...skrg jelas sapa yg bodo dan kaldai!!!Ngko lah mahataik...sapa lagi!!!!
Mahataik...ko cakap jer depan rakyat yg ko gagal jadikan najib boneka ko!!!!Rakyat tahu dan sedar kroni2 ko yg dah kenyang ramai yg gagal dpt projek era najib.Najib tak bagi dgn kroni ko...