Saturday 19 September 2015

Himpunan Ampu Lim Kit Siang Guan Eng!!!







Bukan perhimpunan Melayu..! perhimpunan menyokong Najib..patut ler bertompok tompok..! kira macam ungkapan tu...sayang bertompok tompok ~ benci merata rata..!

Beberapa pemimpin akar umbi Umno melihat himpunan ‘baju merah’ yang berlangsung pada Rabu lebih kepada mempertahankan kuasa Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak dan bukannya maruah kaum Melayu.

Bercakap kepada The Malaysian Insider semalam mereka berkata, perhimpunan itu dianjurkan penyokong setia Najib untuk menunjukkan presiden Umno berkenaan masih mendapat sokongan ahli parti.

"Pada masa sama himpunan itu juga mahu mencari kambing hitam untuk masalah yang timbul kebelakangan ini.

"Najib dan konco-konconya terdesak untuk mencari pesalah dan kambing hitam berkaitan isu yang timbul," kata ahli Umno Cawangan Keliang, Hulu Selangor Moohamad Faizal Abdul Raub merujuk kepada serangan terhadap DAP dan kaum Cina secara umumnya.

Najib berdepan krisis keyakinan dan kepercayaan disebabkan isu 1Malaysia Development Berhad (1MDB) dan terbaru berkaitan derma RM2.6 bilion mengakibatkan ramai ahli Umno sendiri berpaling daripadanya.

Najib juga dikritik badan anti rasuah asing pada forum Anti Rasuah Antarabangsa di Putrajaya yang dihadiri 1,000 peserta dari 30 negara.

Faizal berkata, isu dihadapi Umno pada ketika ini disebabkan kelemahan kepimpinan Najib dan skandal kewangan dihadapinya.

Penganjur himpunan mengatakan ia dianjurkan sebagai reaksi balas terhadap perhimpunan Bersih 4 yang diadakan di Dataran Merdeka selepas beberapa peserta dilihat memijak gambar Najib dan Presiden PAS Datuk Seri Abdul Hadi Awang.

Aktivis Umno dari Pokok Sena, Ramli Yunos bersetuju dengan Faizal himpunan baju merah bertujuan mempertahankan Najib di mana pimpinan yang hadir diketahui adalah penyokongnya seperti Datuk Ahmad Maslan dan Tan Sri Annuar Musa.

"NGO (pertubuhan bukan kerajaan) yang hadiri juga dipimpin parti dan yang friendly Barisan Nasional.

"Malah mereka ini juga yang menyokong kepimpinan Najib walaupun himpunan tersebut disulami dengan isu bangsa dan kepentingan Melayu," kata Ramli.

Ramli berkata, tidak dinafikan lagi sememangnya himpunan itu dihadiri dari kalangan Umno sendiri dan ia boleh dilihat daripada ucapan pemimpin yang hadir semasa himpunan baju merah itu.-putramerdeka.

Kat atas tu kata orang yang membenci!!!


Kat bawah ni pula kata orang yang menyukai !!! 

Baru sekali melayu kumpul dah cakap macam ni.. 4 kali Dap kumpul sokong Kit Siang tak nak bising...

Kalau tak sokong pun diam dan buat benda lain boleh tak? Dalam tak sedar kau orang sanggup jilat bontot Kit Siang..sampah betul..

Melayu dah lemah dah berpecah ke 4 kelompok. Yahudi dah berjaya pecah belah kan PAS, sekarang Yahudi ingin jatuhkan pemimpin Melayu

Himpunan Bersih ampu siapa???
LKS....LGE...Anugay???

SALAH MELAYU ADALAH KERANA ADANYA MELAYU YANG SUKA MELEMAHKAN MELAYU.

BILA MELAYU DIAM KATA PONDAN DAN BACUL.BILA MELAYU BANGKIT DAN BERSUARA MELAYU AKAN DIKATAKAN RASIS .

MELAYU INILAH YANG MUDAH DIUMPAN OLEH TAIKO CHINA MACAM TONY PHUA DAN RONNY LIU. 

CUMA DENGAN SEBOTOL ARAK DAN CANDU MEREKA AKAN IKUT APA SAJA CAKAP CHINA DAP ITU.

2 comments:

Anonymous said...

Sebenarnya Melayu yang kutuk Melayu tu bukan Melayu tapi ahli DAP yg menyamar jadi Melayu.

Anonymous said...

Mereka yang tak suka perhimpunan tu sebenarnya Melayu KOMUNIS.dulu waktu zaman komunis ada melayu yang jadi tali barut .so jangan ingat kat zaman moden ni tak ada komunis melayu .mereka yang sokong Dap ni terang2 melayu komunis.so tak perlu hairanlah ..antaranya samad said,diana ,rara,mat sabu.....dan beberapa kerat lagi melayu ,agaknya memang diaorang ni keturunan komunis.belum lagi asmin.....,izzah atau raja peliwat.