Wednesday 30 September 2015

Bedah Punggung Paling Popular Di England???


Kenapa??? 



Untuk mendapatkan punggung yang indah wanita Inggeris saat ini banyak menempuh cara cepat, yakni dengan implan punggung. Pembesaran tersebut kini menjadi operasi kecantikan paling popular di Negeri Ratu Elizabeth itu.

Jika beberapa waktu lalu, operasi pembesaran payudara sangat popular, kini para wanita Inggeris beralih ke pembesaran punggung. Seperti dilapor dari Female First, alasan wanita membesarkan punggung kerana mereka ingin lebih percaya diri dan menarik secara seksual.

Padahal di balik keseksian punggung kerana implan itu, ada efek yang membahayakan. Penyanyi hip-hop Inggeris Claudia Aderotimi meninggal setelah doktor ilegal memasukkan silikon ke bahagian punggungnya.

Sejak kes Claudia tersebut belum ada penelitian lebih lanjut tentang efek buruk dari implan punggung. Namun para dokter menyarankan agar memilih ahli yang profesional dan berkelayakan ketika memutuskan untuk mengoperasi punggung.

Dr Dai Davies, ahli bedah kosmetik menanggapi tentang implan punggung. Menurut doktor Inggeris itu, pembesaran punggung semakin popular, sayangnya ramai orang yang melakukannya dengan doktor tak berkelayakan.

"Implan punggung di Inggeris belum pernah sepopular seperti sekarang ini. Akan tetapi banyak orang yang mengunjungi alternatif doktor yang lebih murah. Kita melihat ada konsekuensi yang mengerikan ketika memilih doktor ilegal," ujar Davies.

Daripada menempuh jalur berisiko, sebaiknya pilih cara alami untuk memperbesar punggung.

No comments: