Wednesday 2 September 2015

Mengecilkan Paha Secara Mudah!




Siapakah didunia ini yang tidak ingin mempunyai tubuh yang ideal? Ramping, langsing, tinggi, wah itu semua adalah yang di idam-idamkan oleh para wanita. 

Tetapi pada faktanya tidak seperti itu, entah kerana pola makanan yang kurang baik atau pola hidup yang kurang baik, ada bahagian-bahagian tertentu dari tubuh kita yang mempunyai sedikit lemak berlebih.

Ada beberapa faktor yang menyebabkan paha dan betis membesar, antara lain: 

Faktor genetik atau keturunan, kebiasaan mengkonsumsi makanan berlemak, dan kurang bersenam. Jika dalam keluarga majoriti bertubuh gemuk, secara otomatis gen tersebut akan turun kepada anda.
Kurang gerak dan senaman akan menyebabkan badan terasa berat dan mudah sakit. Mulailah untuk membiasakan diri rajin berolah raga, minima 15 minit sehari. 

Berikut ini beberapa senaman ringan dan menyenangkan yang dapat dilakukan untuk mengecilkan paha di antaranya adalah sebagai berikut:

Berlari

Senaman murah meriah ini membantu anda mengecilkan paha, Tidak hanya itu saja dengan bersenam menjaga kesihatan secara keseluruhan.

Berlari 

Dengan jarak yang cukup jauh akan membuat tubuh anda berkeringat, melalui keringat tersebut racun-racun dikeluarkan dan lemak berubah menjadi energi yang bermanfaat. 

Lakukan kebiasaan baik ini secara rutin, maka keinginan anda untuk mendapatkan paha yang ideal akan terwujud sesuai dengan harapan anda

Naik turun tangga

Kegiatan ini sangat mudah dilakukan, lakukan kurang lebih 15 hingga 20 minit setiap hari secara rutin. 

Lemak di paha anda akan terbakar dan berubah menjadi energi sehingga bentuk paha anda menjadi lebih proporsional sesuai yang anda harapkan.

Berbasikal

Selain berlari anda juga boleh berbasikal. Kebiasaan baik ini sebaiknya dilakukan secara rutin, selain membantu mengecilkan paha, berbasikal juga membantu mengecilkan perut. Lakukan kegiatan ini secara rutin setiap hari untuk mendapatkan hasil yang maksima.

Sit Up

Senaman ini cukup mudah dilakukan, terutama jika anda termasuk orang yang sibuk dengan aktiviti kerja atau kesibukan lainya. Lakukan sit up dengan waktu kurang lebih 10 hingga 15 minit sehari sebelum tidur. 

Kegiatan ini dapat membantu anda mengecilkan paha dan juga pelangsingan perut. Lakukan secara rutin untuk mendapatkan hasil yang maksima.

No comments: