Saturday 3 January 2015

True Malaysian!!!





RAKYAT SEPAKAT MEMBAWA BERKAT:

Seorang warga emas berbangsa Cina menghulurkan bantuan dengan memayungkan mangsa kemalangan,seorang pemuda Melayu selama 30 minit sementara menunggu kereta ambulanve tiba.

INILAH SEBENARNYA SATU MALALASIA YANG HARUS KITA CONTOHI-by 
Shamsuddin Hassan



Hah.. macam ini lah yang di katakan 1MALAYSIA.Kita sama-sama menolong satu sama lain. Tak kira kaum bangsa dan agama. Kalau macam ni, aman damai negara kita. M
arilah kita eratkan kembali.



Ini cina era 1960-an. CINA sekarang terutama yang berumur 30-an,ramai yang rasis hasil didikan DAP.


Inilah yang sepatutnya menjadi contoh pada semua rakyat Malaysia.



Pak cik ni, patut diberi anugerah warga 1Malaysia !



Sangat terharu rasanya.Kenapa politik kotor nak musnahkan hubungan baik sesama kita.


Aku pun pernah kemalangan waktu aku remaja dulu.Ada beberapa orang uncle cina datang bantu aku menaikkan motor aku dari dalam parit. Sampai sekarang aku ingat dan kenang jasa mereka!!!


Masih ramai cina yang baik, bukan macam cina DAP!


Orang tua ni dah tengok macam-macam. Tapi orang-orang muda cina dan melayu mana tau semua ini!!!



No comments: