Thursday 15 January 2015

ERIC PAULSEN TELAH DIBEBASKAN!!!


WAHAI ORANG-ORANG ISLAM!!! ERIC PAULSEN TELAH DIBEBASKAN DENGAN JAMINAN POLIS LER!!!








Telah sampai berita yang menyatakan bahawa Eric Paulsen, si sepet bernama orang putih yang juga merupakan Ekstremis Kristian yang sentiasa mencari ruang dan peluang untuk menghentam umat Islam mahupun agama Islam seperti hasutannya konon khutbah dan solat Jumaat menyuburkan ekstrimisme, telah dibebaskan dari reman dengan jaminan polis selepas direman selama dua hari.

Menurut si empunya cerita lagi, Eric Paulsen telah dibebaskan pada jam 4:30 petang tadi. Bagaimanapun, ia sekadar cakap-cakap kerana pihak polis belum lagi membuat pengumuman secara rasmi.

Nampaknya tanpa Akta Keselamatan Dalam Negeri (ISA), tiada apa-apa yang dapat dilakukan bagi orang seperti Eric Paulsen. Sekaligus peristiwa pembebasannya ini akan menggalakkan lagi lebih ramai di kalangan ekstremis untuk melakukan perbuatan yang sama kerana mereka sangat tahu bahawa Akta Hasutan tidak akan membolehkan mereka ditahan lama.


Sebenarnya ada dua lagi akta yang tidak pernah digunakan oleh pihak polis selain Akta Hasutan mahupun Akta Polis dan kedua-dua akta berkenaan sebenarnya jauh lebih ketat berbanding Akta Keselamatan Dalam Negeri (ISA) yang kini hanya tinggal dalam sejarah. Kedua-dua akta tersebut adalah POCA dan POTA yang berada di dalam Kanun Keseksaan 130 dan 131.

Dan berbanding SOSMA, kedua-dua akta berkenaan memperuntukkan penahanan tanpa bicara selama 72 hari!

Bagaimanapun sehingga ke hari ini, pihak berkuasa belum lagi menggunakan kedua-dua akta berkenaan.

No comments: