Thursday 29 January 2015

Kenapa Lelaki Tertarik Payudara Wanita?

Ini Alasannya!!!

mengapa pria tertarik payudara wanita ini alasannya Kenapa Pria Tertarik Payudara Wanita? Ini Alasannya!

Kecenderungan lelaki terobsesi pada payudara wanita bukanlah tanpa alasan, Kerana sebuah kajian berhasil menemukan faktor yang mempengaruhi ketertarikan lelaki pada payudara wanita.



Penulis buku The Chemistry Between Us: Love, Sex And The Science Of Attraction, Larry Young dan Brian Alexander, percaya bahawa rasa ketertarikan tersebut muncul kerana pengaruh hormon yang dilepaskan saat menyusui ketika para lelaki masih bayi.


Ketika seorang wanita melahirkan, bayi akan terlibat dalam beberapa manipulasi yang cukup rumit pada payudara ibunya. Proses ini mampu mengirimkan signal di sepanjang saraf dan otak serta memicu pelepasan hormon oksitosin di hipotalamus otak.

Oksitosin ini pada akhirnya dapat merangsang otot-otot halus pada payudara wanita untuk mengeluarkan ASI yang dipersiapkan untuk bayi. Hormon tersebut diketahui dapat membentuk ikatan yang kuat antara ibu dan bayi. 

“Anak laki-laki tidak pernah belajar agar mereka tertarik pada payudara. Ketertarikan ini timbul secara alamiah dan merupakan proses biologis yang tertanam dalam setiap otak lelaki,” tambah Young dan Brian, seperti dilaporkan Dailymail.

Nah, mungkin faktor ini juga yang menjadikan majalah lelaki dewasa kian laris di pasaran dari tahun ke tahun.  

2 comments:

Anonymous said...

Insaflah KD. Tinggalkan be end dgn crita sex bebasnya.

Anonymous said...

bodoh! tak tahu antara seks dan sains! kalau dah kepala kuning tu semua benda ingat seks! itulah akibatnya ikut manusia rosak moral terbabit dengan skandal seks semua aspek hidup dikaitkan dengan seks! pendidikan seks pun tak tahu!