Thursday 22 January 2015

Dajjal, Yakjuj Makjuj, Bukit Thur dan laut Galilee.







Siapakah Yakjuj dan Makjuj 



Mari kita kaji sedikit ttg Yakjuj dan Makjuj di dalam Al-Quran. Jadi karakter utama yg kita jumpa ada lah Iskandar Zulkarnain. 





Siapakah sebenarnya Iskandar Zulkarnain ini? Ia adalah seorang raja yg beriman dgn Allah dan mempunyai kerajaan yg kuat. Sekali pandang, ramai yg mengandaikan Iskandar Zulkarnain ini adalah Alexander the Great, raja Macedonia yg tidak beriman itu.


Jawapan sebenarnya adalah Darius the Great, raja Parsi yg hidup pada zaman nabi Ibrahim, dan telah pun berjumpa dgn Nabi Ibrahim  dan membuat tawaf di Makkah bersama2 
(hidup sezaman dengan Baginda). 


Parsi adalah Iran pada zaman moden ini. Oleh itu jika dikaji kedudukan geografi, berkemungkinan besar didiami oleh Yakjuj dan Makjuj adalah wilayah Khazar yg berada di Utara Georgia dan Chechnya, ataupun Selatan Rusia pada zaman moden ini. 


Jika kita membuka peta negeri tersebut, sememangnya terdapat satu banjaran gunung yg memisahkan mereka 
( Empayar Parsi Kuno) dgn Khazaria.


Saya yakin ramai belum pernah mendengar ttg kerajaan Khazar ini. Sebenarnya maklumat ini sengaja di sembunyikan dari pengetahuan ramai oleh sebab2 yg akan kita ketahui kelak.


Saya berpendapat bahawa Yakjuj dan Makjuj adalah Bani Adam, sama seperti anak Adam lainnya iaitu manusia biasa. Akan tetapi mereka memang suka membuat kerosakan di muka bumi oleh kerana peradaban mereka yg agakbarbaric.


Kewujudan kerajaan Khazaria ini telah mengubah atau mencipta sejarah dunia. Bayangkan sebuah Kerajaan Khazaria yg setelah sekian lama mengamal Paganism, apabila mendapati mereka terhimpit di antara 2 kuasa besar iaitu Khalifah Abbasiah dan Kerajaan Kristian Byzantium, tiba2 memilih untuk memeluk agama Yahudi. 






Satu siri peperangan yg amat dahsyat telah berlaku selama hampir 100 tahun dengan kerajaan Bani Abbasiah. Khazaria juga telah berjaya menyusup kedalam monarki Byzantium melalui perkahwinan dan pakatan ketenteraan juga dimeterai dengan kerajaan Kristian tersebut. (Pakatan pseudo Yahudi dan Kristian menentang Islam). 


Maka berlarutanlah peperangan sehinggalah waktu Konstantinople di tawan kerajaan Islam Uthmaniyyah dan kerajaan Khazar di kalahkan oleh kuasa Rusia. 


Sejarah dunia mungkin akan berlainan pada masa kini andainya kerajaan Khazar ini tidak wujud. Mereka telah berjaya mengekang kemaraan tertera Islam daripada memasuki Eropah Timur dalam gerakan Pincer gergasi, satu dari arah Sepanyol kerajaan Granada dan satu dari arah Eropah Timur oleh Bani Abbasiah. Jika gerakan ini berjaya, seluruh Eropah mungkin jatuh ke tangan Muslim.


Jadi persoalan kita di mana orang2 Khazar ini pada masa kini?


Jawapannya, kita harus kaji geneologi Yahudi2 Zionis yg kini berada di Israel. Majoriti mereka adalah terdiri daripada Yahudi Ashkenzi yg berasal dari Eropah Timur. This is a fact! 


Satu lagi geneologi yg harus dikaji adalah seluruh monarki Eropah, memang ada darah Ashkhenzi Yahudi. Tahukah anda perkataan British (Brit ish) asalnya daripda Yiddish yang bermaksud Yahudi. Yiddish adalah bahasa Hebrew yg disesuaikan utk bangsa Khazar.


Tahukah anda George Bush Senior seorang Freemason 44th Degree gelaran yg dipakai di dalam aktiviti occult nya adalah Magog (Makjuj).


Oleh itu persoalan kita harus ajukan, kenapa bangsa Khazar yg memeluk agama Yahudi dan tiada sebarang pertalian darah dengan 12 puak Yahudi yg asal melalui gerakan Zionis mereka boleh menuntut Tanah Suci di sekitar Baitul Maqdis seolah2 ia adalah hak keturunan mereka? 


Perumpamaan kita boleh di sini, bayangkan orang Muslim di Tanah besar China yg agak ramai juga bilangan mereka menuntut hak ke atas Tanah Suci Makkah dan Madinah sebagai hak warisan mereka? tentunya mustahil, akan tetapi itulah hakitatnya di Baitul Maqdis, fikirkanlah bersama. Tajuk ini terlalu panjang dan lebar utk dikupas.


Pendek kata Yakjuj dan Makjuj sudah pun keluar daripada benteng nya, memeluk agama Yahudi, bersekongkol dengan Kristian menentang Islam.


Menyusup ke dalam monarki Eropah, lahirnya gerakan Knights Templars, menukar nama kepada Freemason dan kini menguasai dan menggagahi seluruh aspek kehidupan melalui New World Order mereka,


Dan sudah pun bertapak di Baitul Maqdis dan sedang berkumpul dan berhijrah ramai ke Israel. Air Tasik Thabariyyah (Sea of Galilee) semakin berkurangan untuk menampung penduduk yang sentiasa meningkat. 


(Sukatan air laut ini adalah petanda utama bagi kehadiran Yakjuj Makjuj melalui Hadith2 Nabi). Mereka meminumnya sehingga kering?   -   Sum79: (penulis)sumber)



Laut Galilee/Tasik TIBERIAS / Kinneret/Gennesaret/Tabariyyah

Terdapat ayat Al-Qur’an menerangkan turunnya Yakjuj dan Makjuj: 


“Sampai waktu dibukakan (tembok sekatan) Yakjuj dan Makjuj dan mereka turun dengan cepat daripada seluruh tempat-tempat yang tinggi.”.[QS. Al-Anbiya': 96] 


Dan hadis dari An-Nawwas bin Sam’an, 


Sabda Rasulullah sallallahu ‘alaihi wa sallam: 


“Dan Allah membangkitkan Yakjuj dan Makjuj (dengan bilangan yang banyak) dan mereka turun dengan cepat daripada seluruh tempat yang tinggi, yang pertama dari mereka melalui Tasik Tabarriyah (di negeri Syam), mereka minum air dalam tasik itu, hingga manakala tentera yang terakhir dari mereka melalui di tasik itu mereka berkata:’Sesungguhnya di tasik ini dahulu pernah ada air’. “      (Sumber)



Lihat dan perhatikan perkataan "seluruh tempat yang tinggi". Apa yang boleh difahami dengan ungkapan tersebut? 


"seluruh" boleh diertikan sebagai :segenap" atau "semua" tidak ada yang terkecuali. Jika dilihat perspektif "Tembok Yakjuj Makjuj" tentu sahaja ia hanya di suatu tempat tertentu, tidak boleh diertikan sebagai "seluruh tempat". 


Ada mesej tersembunyi disini. Sila lihat di sini. Nanti kita akan nampak dengan lebih jelas rahsia tersebut.

No comments: