Tuesday 20 January 2015

PEMBANGKANG BANTAH ..... INILAH PADAHNYA!!!




By Raja Jawa.

Perdana Menteri, Datuk Seri Abdullah Ahmad Badawi berkata, kerajaan telah membuat keputusan untuk menangguhkan pembelian helikopter EC725 keluaran Eurocopter yang keseluruhannya bernilai RM1.67 bilion kerana dibantah oleh pembangkang di Dewan Rakyat pada tahun 2008 yang dianggap membazirkan wang rakyat dan penyelewengan.

---------------------------------------------------------------------
Bila tsunami banjir melanda negeri kerajaan mereka ........
Kononnya juga persediaan banjir oleh kerajaan adalah lemah. Sekali lagi kerajaan mana yang dimaksudkan?
Kerajaan Negeri atau Kerajaan Pusat?

Di negeri-negeri yang diperintah BN masalah pengurusan banjir ini tak kecoh pun.

Pengurusan bencana di negeri-negeri lain termasuk Terengganu semuanya terkoordinasi serta berjalan lancar dan teratur antara pihak agensi kerajaan, swasta dan NGO.

Tapi kenapa tidak di Kelantan?

Banjir di Kelantan...mengapa begitu teruk?

Puak-puak PASMA juga menempelak helikopter lambat menyelamat dan menghantar bantuan hingga ramai yang terkepung dek air dan kelaparan kesejukan.

Dulu tahun 2008 Mampos Bean Omar juga yang dok melalak dalam parlimen dan ceramah-ceramah kononnya kerajaan membazir dan tak perlu beli helicopter Eurocopter. 

Kerajaan bazir wang rakyat beli Eurostar full spec dengan harga mahal berbanding kerajaan Brazil.

Akhirnya kini Husam sendiri menempelak puak-puaknya dalam ceramah tersebut;

"Sebab itu saya cadangkan penggunaan helikopter. Tapi orang kata ini membazir, helikopter sekarang keperluan ketika banjir ini. Kalau kita tiada helikopter nak uruskan banjir, mustahil. Inilah pengajaran kita."

Inilah padahnya bila YB SRP Pokok Sena yang pendek akal dan fikiran singkat berkokok lebih dan disokong oleh yang mengaku bijak pandai.

Walaupun sedih dan simpati dengan mangsa-mangsa tsunami banjir di Kelantan tetapi tiada kata-kata lain yang sesuai untuk diucapkan kepada YB-YB PAS yang hebat terutama YB Pokok Sena selain, "Padan muka!!!

1 comment:

Anonymous said...

YB Kotak hitam.