Thursday 18 April 2013

KEPUASAN SEKS MAKSIMA BOLEH MENURUNKAN BERAT BADAN!!!!

 

Orgasme Efektif Turunkan Berat Badan???


Sudah diet dan olahraga mati-matian tapi berat badan tidak kunjung turun. Bagaimana ye? Sebenarnya ada banyak cara yang tidak terduga sekaligus  menurunkan berat badan dan mendapatkan tubuh yang ramping.
 
1. Orgasme
Sebuah penelitian yang dimuat dalam The Journal of American Medical Association,  mengungkapkan orgasme yang teratur saat berasmara boleh membantu anda membakar lemak tubuh. 
Setiap kali mencapai orgasme, hormon akan meningkat sebagai respons terhadap rangsangan seksual dan orgasme. Hormon ini boleh meningkatkan sistem kekebalan tubuh, kepandaian, menjaga kulit tetap sihat dan bertindak sebagai anti kemurungan.

 
2. Tidur lebih awal 
Sering tidur terlalu larut? Hati-hati kulit anda boleh terkena serangan penuaan. Tidak hanya itu, anda juga akan mengalami masalah berat badan. 
Lebih dari separuh responden survei National Sleep melaporkan bahawa 41 persen orang sering tidur terlalu larut. Padahal ianya akan menyebabkan ketidakseimbangan hormon, lonjakan hormon kortisol, menurunkan leptin dan menghabiskan hormon pertumbuhan tubuh. 
Ini menyebabkan kita terus menerus merasa lapar. Suapan makanan di tengah malam boleh mengacau metabolisme kita dan lebih banyak menyimpan lemak dalam kulit.
 
3. penggunaan probiotik
Keseimbangan bakteria sehat dalam sistem pencernaan sangat penting untuk kesehatan tubuh. Probiotik membantu membersihkan usus, mencegah sembelit, mengurangi gejala alergi, meningkatkan kekebalan tubuh, menjaga kesihatan kulit dan menurunkan berat badan. 
Satu kajian yang diterbitkan dalam British Journal of Nutrition pada tahun 2010 mengungkapkan bahwa bakteria probiotik meningkatkan sensitiviti insulin dengan mengurangi radang. Makanan berprobiotik ini mengandung banyak serat yang boleh membuat anda merasa kenyang lebih lama.
 
4. Tingkatkan alkali

Keasidan dalam tubuh atau ketidakseimbangan pH tubuh akan mengganggu hormon dan metabolisme. Keadaan tubuh yang berasid akan menghambat penyerapan vitamin dan mineral dari makanan.
Salah satu cara untuk menguji pH tubuh adalah dengan menggunakan strip pH. Ujilah urine atau air liur anda pada waktu pagi hari. Jika stripnya berwarna hijau maka pH Anda normal. Makanan yang mengandung alkali  antara lain sayuran hijau, madu, buah-buahan yang banyak air.
 
5. Penggunaan minyak ikan

Salah satu kajian yang dilakukan di University of South Australia mengungkapkan bahwa suplement minyak ikan boleh mengoptimunkan penghancuran lemak dengan diet dan olahraga. 
Kombinasikan penggunaan minyak ikan dengan aerobik tiga kali seminggu selama 12 minggu. Selain boleh menurunkan berat badan, penggunaan  minyak ikan ini juga boleh membantu mencegah pengenduran otot akibat diet.

No comments: