Sunday 14 April 2013

HAJI HADI MASIH BERPEGANG KEPADA KITAB KUNING KONTRA HALALKU HARAMMU!!!


KATA-KATA HAJI HADI KETIKA BERKEMPEN DALAM PILIHANRAYA PERMATANG PAUH TAHUN 2009!!!
 


Saya ingin menarik perhatian, dalam pilihan raya kecil di Permatang Pasir sebagai contoh, Umno dan Barisan Nasional mengatakan kita tidak boleh menyebut keaiban seseorang, sedangkan pilihan raya adalah suatu amanah yang besar untuk rakyat memilih pemimpin. 

Di mana dalam amanah memilih pemimpin kita  wajib mendedah peribadi orang yang hendak dipilih itu, adakah ia seorang yang benar-benar adil, tidak fasik dan tidak melakukan perkara-perkara yang boleh menjatuhkan maruah.

Itu satu tanggungjawab agama yang tidak termasuk dalam perkara yang membatalkan pahala puasa. Ini jelas diperkatakan oleh ulama-ulama dalam kitab mereka, khususnya dalam perkara yang seperti ini. 


Bahkan, dalam perkara saksi di mahkamah, saksi dalam perkahwinan pun kita kena dedahkan peribadi seseorang. Inikan pula untuk memilih wakil rakyat dalam satu kawasan yang mewakili rakyat untuk membuat dasar dalam Dewan Undangan Negeri (Dun). 



Maka, ia perlu ditelitikan dalam perkara maruah dan peribadi pemimpin ini.


INI APA CERITA???BLOGGER-BLOGGER YANG MENYIARKAN VIDEO PERLAKUAN YANG TIDAK BERMARUAH PEMIMPIN POLITIK SEBENARNYA MENYAHUT SERUAN HAJI HADI.INI MENUNJUKKAN BAHAWA BLOGGER-BLOGGER TERSEBUT TELAH MELAKSANAKAN TANGGUNGJAWAB DENGAN PENUH DEDIKASI DALAM MENENTUKAN MASA DEPAN NEGARA.JELAS TINDAKAN MEREKA SELARI DENGAN 
SERUAN HAJI HADI:


"Di mana dalam amanah memilih pemimpin kita  wajib mendedah peribadi orang yang hendak dipilih itu, adakah ia seorang yang benar-benar adil, tidak fasik dan tidak melakukan perkara-perkara yang boleh menjatuhkan maruah".


INI PULA KOMEN HAJI HADI TENTANG VIDEO SEKS MAT SPENDER.




PERSOALANNYA KITAB MANA PULAK HAJI HADI RUJUK KETIKA MENGELUARKAN KENYATAAN INI???

 
"Kita (Pas) anggap itu satu fitnah...lagi lama dia siar, lagi pahala banyak dapat kepada dia (pemimpin itu). Kita yakin benda itu tidak benar dan dia siar, dia berdosa, biarlah dia siar lagi luas lagi banyak dapat pahala,"


KENYATAAN YANG INI(2009) KITAB MANA PULAK YANG HAJI HADI RUJUK???

"Di mana dalam amanah memilih pemimpin kita  wajib mendedah peribadi orang yang hendak dipilih itu, adakah ia seorang yang benar-benar adil, tidak fasik dan tidak melakukan perkara-perkara yang boleh menjatuhkan maruah".
  "Itu satu tanggungjawab agama yang tidak termasuk dalam perkara yang membatalkan pahala puasa. Ini jelas diperkatakan oleh ulama-ulama dalam kitab mereka, khususnya dalam perkara yang seperti ini". 


NAMPAK SANGAT MACAM RUJUK KITAB BIBLE PULAK YANG PENUH PERCANGGAHAN.

DALAM BIBLE BERLAKU PERCANGGAHAN ANTARA SURAH-SURANNYA.DALAM SATU SURAH MENCERITAKAN NABI DAUD MEMILIKI 300 0RANG ISTERI.DALAM SURAH YANG LAIN PULA MENCERITAKAN BAHAWA NABI DAUD MEMILIKI 800 ORANG ISTERI.

MANA SATU NAK PAKAI NI???

KITAB RUJUKAN HAJI HADI MENGALAMI PERCANGGAHAN YANG SERUPA KES DENGAN BIBLE.JADINYA JELAS BAHAWA HAJI HADI MASIH MENGGUNAKAN KITAB KUNING KONTRA HALALKU HARAMMU!!!!!


Sebaik-baiknya ikut aje nasihat MB MatSaid.


“Saya tidak berani komen sebab tidak mahu terlibat dalam memfitnah orang lain. Itu bukan prinsip saya. Kalau pasti betul dan disahkan, barulah kita boleh bercakap agar tidak jadi fitnah.

“Namun bagi orang Islam, kalau betul sekalipun, tidak elok dedahkan hal peribadi orang lain. Kalau kita tutup peribadi (aib) orang, Insya-ALLAH aib kita juga akan ditutup di akhirat kelak,”

No comments: