Sunday 15 February 2015

PATUTLAH BERIA-IA HENDAK KE SUNGAI BULUH BUKAN KE KAJANG!!!



Beberapa laman blog sudah mula mempersoalkan kenapakah Anwar Ibrahim diberikan keistimewaan dalam Penjara Sungai Buloh....?

Sekiranya apa yang diceritakan oleh Nurul Izzah itu benar, maka persoalannya kini, apakah pihak Jabatan Penjara mengamalkan Double Standard terhadap banduan yang ditahan..?


Sekarang mari kita lihat dibawah ini dengan JELAS Standard Operation Procedure [SOP] Jabatan Penjara Malaysia. Ianya amat bertentangan sekali dengan apa yang diceritakan oleh Nurul Izzah...

SEPATUTNYA MANA MANA AHLI KELUARGA ANWAR HANYA DIBENARKAN MELAWAT SETELAH TEMPOH EMPAT MINGGU ATAU SEBULAN SELEPAS ANWAR DIMASUKKAN KE PENJARA SUNGAI BULOH....!-MIK.

2 comments:

Anonymous said...

Kalau isu lawatan ke penjara ini tidak benar, ini membuktikan si Nurul Izzah ini memanglah seorang PENIPU BESAR! Tetapi sekiranya benar, di manakah letaknya SOP yang sepatutnya dipatuhi oleh pihak Jabatan Penjara Malaysia tanpa sebarang pengecualian (exception to the rule) & pilih kasih? Adakah pihak penjara Malaysia TAKUT sangat atau SEGAN sangat ataupun KASIHAN sangat dengan orang-orang yang suka cari pasal & buat kacau untuk memecahbelahkan negara seperti si bangkai hidup Nurul Izzah ini?????? Jika di negara-negara maju lain yang mengamalkan pentadbiran yang telus (transparent) & tegas (contohnya Singapura), perkara semacam ini pasti TIDAK akan terjadi! Malaysia sebagai sebuah negara maju perlu bersikap TEGAS dalam perkara-perkara seperti ini. TINDAKAN segera perlu disiasat & dilaksanakan dengan sewajarnya.
Sebarang layanan istimewa SAMA SEKALI TIDAK BOLEH diberikan walaupun kepada seseorang yang bergelar DATUK SERI yang kini telah didapati sabit kesalahannya justeru menjadi banduan seperti si Anwar Ibrahim ini. Kasihan & TIDAK ADIL dengan banduan-banduan lain & ahli keluarga mereka yang terpaksa patuh & akur dengan peraturan & undang-undang yang berkuat kuasa. Mentang-mentanglah mereka orang biasa, tanpa pelajaran atau berkedudukan tinggi, dan adakalanya mereka berasal daripada keluarga yang susah & merempat - sedangkan si Anwar Ibrahim & keluarganya termasuk dalam kategori Melayu elite yang kaya-raya & mempunyai segala-galanya!!!!!!

Anonymous said...

baca betul2 bro..jgn backfire pulak...sekali dalam tempoh 4 minggu tu...