Monday 2 February 2015

ITU MENANG JADI BEGITU!!! KALAU KALAH HARUS MERUSUH DAN RAMAILAH PENYOKONG DAN PEMAIN PAHANG YANG JADI MAYAT!!!




Seramai 12 orang penyokong Johor Darul Ta'zim (JDT) ditahan kerana mempam erkan kain rentang seorang pemimpin berwajah anjing dipercayai bertujuan mengaibkan pemimpin FAM pada perlawanan Piala Sumbangsih 2015 di Stadium Tan Sri Hassan Yunos, Larkin malam tadi.

Setiausaha Agung Persatuan Bola Sepak Malaysia (FAM), Datuk Hamidin Mohd Amin berkata kesemua mereka telah ditahan reman selama lima hari bagi membantu siasatan polis.

"Apa yang berlaku di stadium semalam adalah sikap segelintir penyokong yang tiada sifat bertanggungjawab, tiada adab, kurang berdisiplin, tidak peka dan tidak sensitif.

"Presiden Persatuan Bola Sepak Negeri Johor (PBNJ), Tunku Ismail Sultan Ibrahim sendiri mengakui baginda kecewa dan menganggap isu kain rentang itu adalah satu perbuatan tidak wajar.

"Penyokong yang tidak berpuas hati sepatutnya perlu mendapatkan fakta yang jelas terlebih dahulu," katanya dalam kenyataan di sini, hari ini.

Hamidin berkata PBNJ telah bertindak cepat dengan mengarahkan marshal yang dibantu dengan pihak polis bagi menangkap penyokong terbabit dalam masa sejam.

"FAM akan mengeluarkan surat pekeliling kepada semua persatuan bola sepak negeri dan kelab supaya memantau kain rentang penyokong masing-masing supaya tidak membawa sepanduk atau apa-apa yang boleh menimbulkan provokasi," katanya.

Hamidin turut menegaskan FAM bukan persatuan yang dikendalikan oleh seorang individu sahaja tetapi meliputi semua kelab dan persatuan negeri gabungan.

"Ini bermakna semua ahli gabungan di bawah FAM bertanggungjawab dalam hal ini dan semua penyokong di bawah naungan tersebut adalah tidak terkecuali," katanya.

1 comment:

Anonymous said...

Sukan negara di tahap terendah bersama pemimpin politik yg control sukan negara yang turut sama berada di tahap terendah.

Malu kat buruh Myanmar...