Friday 15 August 2014

Tidur Memakai Coli Dan Seluar Dalam Berisiko???



Remaja zaman moden ada yang sudah memakai pakaian dalam Sejak sekolah rendah. Namun, ada juga yang baru Beberapa Tahun Selepas itu baru mengenakannya. Aneh? Ya tidak JUGA. Pertumbuhan tubuh orang kan berbeza-beza.


Untuk seluar dalam, Tidak semua lelaki punya waktu / Masa Yang Sama Untuk mula mengenakannya. Cuba tanya Sama Ibu Kau orang, bilakah dulu beliau mula memakai bra? 

Pakaian ketat

Fungsi pakaian sama Dengan Fungsi Luaran pakaian, iaitu Untuk melindungi tubuh Kita dari persekitaran Luaran Yang Kotor. Bermakna, Sebagai Pelindung Kita, Luar dan Dalam.

Harus Dalam Keadaan Bersih agar Kita terbebas dari  segala Penyakit. Pada waktu malam, Kita Seharusnya tertidur.  Pakaian tidur seharusnya longgar. Ternyata Untuk Meningkatkan keselesaan tidur dan kesihatan tubuh Kita. 

Ada Alasan, s elagi Kita Dalam Keadaan tidur, sebaiknya Kita Tidak Menggunakan Dalam pakaian, apalagi Dalam pakaian yang biasanya melekat ketat di badan Kita. Katanya, pakaian Yang Menekan perut dada Atau boleh Menekan Saraf-Saraf tertentu Dalam tubuh Kita makin berjaya Akan menjejas Fungsi organ Kita.


Keputusan Masjid Beberapa Benazir YANG TELAH dilakukan Menjana Kenyataan bahawa ketatnya pakaian Dalam melekat Pada badan Kita BOLEH menyebabkan munculnya pelbagai kelainan Pada tubuh Kita, seperti cirit-birit, sembelit, pusing-itu indah, sampai gatal-gatal.

Dr Bunkichi Masjid Tokyo, Jepun, JUGA menyokong bagaimana pendapat Dr Maruyama. Katanya, wanita yang memakai seluar Dalam dan coli selagi tidur, apalagi Yang dikenakan secara berpuak ketat, BOLEH mengalami Alahan Saluran pernafasan Hingga Akhirnya mengganggu aktiviti harian yang bersangkutan.

Nah, fakta Yang Ada menunjukkan bahawa pesakit Penyakit Akibat Penggunaan seluar ketat ITU Yang Kian meningkat.

Ternyata  pemakaian pakaian Yang ketat kerana terdorong oleh Keinginan Untuk menampakkan kelangsingan tubuh.


Nah, buat kau orang  Yang Masih Remaja dan JUGA Masih Kurang Pandai / skillfully Penjagaan kesihatan tubuh, melepaskan pakaian Dalam Menjelang tidur Sangat disyorkan. 

Bukan APA-APA, Untuk kawasan khatulistiwa seperti di Malaysia, pakaian Dalam BOLEH Dengan Mudah merangsang keringat membasahi tubuh. 

Jika tiada dibuka Menjelang tidur, keringat Akan Memberikan Peluang Pada Mikro organisma Untuk beraksi Pada kulit. Kalau sudah begini, kemungkinan timbulnya kelainan Pada kulit, seperti kudis dan Penyakit-Penyakit kulit yang lain.

No comments: