Friday 15 August 2014

PECAH DARA SEBELUM WAKTUNYA!!!


60% REMAJA HILANG DARA SEBELUM 18 TAHUN!!!



Hubungan terlarang membabitkan pelajar sekolah dan remaja semakin membimbangkan, dengan ramai mengaku kehilangan dara menjelang umur 18 tahun dan melakukannya dengan lelaki berlainan.


Ini berdasarkan soal selidik membabitkan 2,800 responden berusia 15 hingga 25 tahun yang dijalankan sebuah universiti tempatan dengan portal YouthSays.com, baru-baru ini.


“Sebanyak 60 peratus gadis hilang dara menjelang umur 18 tahun, manakala 24 peratus daripada mereka mengaku pernah melakukan seks dengan lima kekasih.


“Hasil kajian rambang ini mungkin mengejutkan beberapa pihak, tapi inilah ‘reality check’. Kita kena terima hakikat remaja hari ini tahu mengenai seks lebih awal, seawal 10 atau 11 tahun.


“Majoriti memperoleh maklumat daripada teman sebaya atau Internet, dan ada juga mengenali seks melalui pornografi. Sangat sedikit mendapat pendedahan awal mengenai seks dengan bertanya ibu bapa atau guru,” katanya.


Menurutnya, 74 peratus remaja yang melakukan seks mengaku tidak mengamalkan kaedah perlindungan.


Malah, 83 peratus memberitahu tidak mengalami kesan negatif daripada tindakan mereka. Separuh daripada mereka berasa ‘bahagia’ kerana pengalaman seks itu.


Kira-kira 30 peratus remaja pula memikirkan seks setiap hari dan 50 peratus tidak pasti mereka ada pengetahuan cukup mengenai seks sebelum mengadakan hubungan.


Malah, berdasarkan soal selidik sama, ada 33 peratus hasil menunjukkan kemungkinan anak gadis yang masih belajar di tingkatan empat pernah melakukan hubungan seks.

Dua daripada tiga pelajar melakukan hubungan seks kerana ingin mencuba dan bersuka-suka, manakala selebihnya kerana mengikut kehendak teman lelaki atau diajak kawan. 

Statistik Jabatan Kebajikan Masyarakat pula menunjukkan sebanyak 111 kes remaja hamil sepanjang empat bulan pertama pada 2010, menurun berbanding 131 kes sepanjang 2009 dan 107 kes pada 2008.


P/s: Kronik memang kronik. Kalau anda selalu membaca portal berita di Singapura, keadaan yang sama turut berlaku di sana. 

Bezanya, di sana majoriti remaja yang terlibat bukan beragama Islam, di Malaysia remaja yang sering menjadi bahan berita di akhbar atau menjadi pelakon klip 3gp lucah ialah orang Islam.

Yang membuatkan berita di atas tidak berapa kena apabila yang membicarakan hal itu ialah Timbalan Menteri yang pernah mencetuskan kontroversi apabila mendakwa seseorang boleh melacurkan diri jika berada dalam keadaan darurat.

3 comments:

Jane Duncan said...

Hebatnya anak Melayu Muslim! Takut tak pakai tudung tapi tak pula berzina! takut guru sekolah, takut jiran-jiran, takut ejekan kawan-kawan tapi tak takut Allah! Islam apa macam ni???

Jane Duncan said...

Tutup atas buka bawah!! konsep fesyen anak muda Melayu Muslim Malaysia sekarang!

Anonymous said...

melayu kini ? huh ..aku gelak bila baca komen kata wanita melayu bersopan santun berbudi bahasa , beradab sopan konon ..

ada apa pada tudung? di nilai daripada tudung lambang ketimuran ? dah berapa ramai awek melayu aku romen ..siap korek , semuanya pakai tudung! tudung apa kalau hisap kote !
tudung apa kalau tetek bersalut love bite ?

tudung apanya kalau dah jari masuk korek dlam ?

tudung pada wanita melayu itu hanya ibarat adat, dirumah mereka bertudung ..masa keluar dengan family bertudung, diluar sana ? mereka buka tudung ..