Friday 4 July 2014

SELANGOR OH RAKYAT SELANGOR!!! ...HATI BAIK SENANG DITIPU!!!




Pendek kata masa nak dapat undi dulu semuanya nak diberi secara percuma. Orang kita bukan boleh dengar orang sebut FREE atau percuma. Memamng cukup suka dengan perkara-perkara atau benda-benda yang FREE. Air FREE, kahwin FREE, parking FREE dan sebagainya.

Selain daripada air yang dijanjikan FREE ialah wifi. Menderang anak-anak muda memangkah PR sebab suka sangat dengar janji nak bagi wifi FREE. Tak kira sapa yang dia orang nak pangkah, siapa je sebut nak bagi sesuatu benda itu FREE maka tentu menanglah orang itu.

Kalau orang dulu bila bertandang ke mana atau ke rumah sesiapa juga, soalan yang akan ditanya kepada tuan rumah ialah ..... "Arah kiblat belah mana ye?". Tapi hari ini soalan yang ditanya bukan soalan arah kiblat tetapi ......"Kat sini ada wifi ke?".

Baru-baru ni masa cuti sekolah, aku  singgah di rumah adik di Rawang sebelum balik ke kampung. Turun je dari kereta aku terus buka galaxy tab untuk tengok wasap dan FB. 


Puas la pusing sana pusing sini, ke hulu ke hilir, sodok sana sodok sini ....... hampeh tak ada pun talian wifi free. Yang ada cuma wifi penduduk taman tersebut yang mungkin melanggan dengan streamyx dan lain-lain ISP.
Lalu bertanyalah kepada adik aku ..... tak ada wifi free ke? Mana ada nye ... jawabnye. Jadi temberang je lah yang berjanji nak bagi wifi FREE ...... rupanya kena tipu FREE je!!!-raja jawa!!!

No comments: