Wednesday 9 July 2014

KEPIMPINAN PR PELAKON TERBAIK 2014...




PELAKON TERBAIK 2014...


Sejurus Tengku Nan @ lebih dikenali sebagai Ku Nan ingin membersihkan imej Bandaraya dari Gelandangan, tiba-tiba ahli pemimpin Pakartun menawarkan diri turun padang untuk memberi bantuan kepada gelandangan. 


Kononnya Gelandangan ditindas Kerajaan Zalim. Hakikatnya semua orang tahu Pemuda UMNO SHEB (Sekretariat Hal Ehwal Bandar) dari dulu telah mengadakan Program gelandangan dengan memberi makanan kepada golongan terpinggir di ibu kota khususnya. 



Ada NGO yang sentiasa membuat program kebajikan pernah juga bersama gelandangan untuk membantu mereka, memberi mereka makanan dan sebagainya.,



Kenapa Nurul Izzah kononnya Hero tiba-tiba turun padang kononnya kesian melihat golongan gelandangan ini. 



Hello NURUL IZZAH aiskrim.. sebelum nak tunjuk hero tu, settlekan masalah Lembah pantai dulu. Tempat sendiri tak terjaga konon nak jadi hero rakyat.. Kirim salam lah kepada Parti Kian Runtuh....



Eloklah Ku Nan atasi Gelandangan sebab banyak kes menipu dah la ni. Semua nak kaya cepat. Bukan nak kutuk Orang kelainan upaya tapi bila kita fikir logik orang yang mengemis ni silap-silap dah boleh beli bmw dengan banglo lagi.


Pendapatan silap-silap boleh dapat RM200 sehari dari hasil mengemis. Kalau sebulan dah berapa???


Ada agen mengambil kesempatan keatas golongan OKU. Sebab tu banyak yang menipu minta sedekah kononnya susah.


Jika gelandangan yang betul fakir miskin banyak bantuan kerajaan yang telah dihulurkan contoh seperti Baitulmal, jabatan kebajikan masyarakat.


Kalau tak tahu nak bersyukur tak boleh cakap apa lah, sebab Semua sudah disediakan. Duit yang kita bayar zakat tu pun disalurkan kepada yang susah. So sokonglah Ku NaN dalam perkara ini. Hapuskan penipuan, banteras gelandangan!!!

No comments: