Sunday, 6 July 2014

MUKJIZAT DEPAN MATA NAMUN HATI TAK TERBUKA!!!

SYAITAN BOLEH MASUK ISLAM JIKA MAHU!!!
Bismillahirohmanirohim.

Syaitan baik jin atau manusia mereka punya hak dan peluang yg sama untuk memilih agama masing-masing. Termasuklah memeluk agama Islam.


Nabi Muhammad dipercayai pernah mendakwahkan sekumpulan jin dan mengajarkan mereka Al Quran. Sebahagian kecil jin telah pun Islam.

Bagi yg Islam kewajipan mrk tetap sama dgn apa yg saudara semuslim mrk dituntut amal dan larang. Cuma fitrah dua alam mungkin berbeza.


Cara memeluk Islam juga sama yakni dengan ikhlas bersyahadah dan yakin dengan kalimah itu. Kemudian beriman kepada Al Quran dan As Sunnah.


Syurga dan neraka diciptakan untuk jin dan manusia. Begitu pula bidadari untuk jin dan manusia yg menjadi ahli syurga. Sebab itu Allah menyebutkan bidadari dgn kata "yang tidak pernah disentuh oleh jin dan manusia" merujuk kepada kesucian bidadari di syurga.


Baik jin atau manusia, Rasul mereka sama Muhammad SAW, dan kitab mereka sama Al-Quran kerana Rabb mereka sembah sama Allah SWT.


Namun, kebanyakan jin menjadi syaitan termasuk Iblis. Walaupun mereka hidup lama dan melihat bagaimana kegigihan para Nabi mendakwahkan Islam, itu tidak membantu membuka hidayah pun kepada mereka.


Walaupun mereka juga menyaksikan mukjizatmukjizat yang mereka tahu bukannya sihir, pun tidak dapat menghalang mereka berpaling. Jikalau sihir tentulah mereka tahu kerana biasanya sihir menggunakan kebolehan sakti dari alam ghaib (alam jin). Namun mukjizat bukanlah sihir dan jin-jin ini tahu.


Kalau mereka mau peluk Islam masih boleh dan pintu taubat masih belum tertutup. Jikalau mau bertaubat boleh sementara belum mati. Namun untuk memohon ampun pun Iblis tak mahu inikan memeluk Islam.

Iblis dan keturunan syaitannya sudah nekad memerangi bani Adam demi dendam mereka ke atas bapa jin (jan) yakni Azazil, Iblis laknatullah.-Amantubillah HiwaRasulih.


A'uzubillahuminasyaitonirojim
Amar Ma'ruf Nahi Mungkar


3 comments:

Anonymous said...

Tiga sifat ahli Neraka;
Kasar,
Degil,
Angkuh.
Kalau ada salah satu dr tiga sifat ni, silalah buangkan sebelum mati, sgt merbahayakan diri, menjerumuskan diri ke dlm Neraka, tak kiralah siapapun, org awam, ustaz, tok guru atau siapa pun, tak kiralah jugak hang manusia ke jin ke, kot ada la jin yg baca pos ni.
Angkuh bagai Iblis, Firaun, Qarun dan Namrud. Walau Kebenaran di depan mata, ditolak jugak.
Degil bagai Abu Jahal, Abu Lahab, Al Walid bin Mughirah. Walau tahu dan yakin ttg Kebenaran ttp tak diterima, taksub dgn pegangan sendiri yg salah.

Kutukan Dewata said...

tq,bro!!! info yang sangat berguna!

Anonymous said...

Rocky de Erecto Hardo Biggo Dilodo el Squirto un Yur Mothero says: HARAP JANGAN KELIRU DENGAN GAMBAR DIATAS. BUKAN IBLIS SETAN @ MAMBANG TAPI ARTIS CINA TENGAH KENCING MASA BREAK SHOOTING YANG DIA KENA PAKAI KOSTUM MACAM GOLLUM. AKU LUPA LINK YANG ASAL TAPI ITU LAH CERITA ASAL