Tuesday 22 July 2014

BESTNYA JADI CINA!!! KUTUK MACAM-MACAM LEPAS TU MINTAK MAAF!!! CINA KUTUK MALAYSIA TAK APA,MELAYU KUTUK CINA SATU KESALAHAN!!!!!


UNDANG-UNDANG DI MALAYSIA HANYA UNTUK MELAYU.., BUKAN CINA!


Umno didesak supaya mengambil tindakan disiplin terhadap Ketua Pemuda Umno Wilayah Persekutuan Mohd Razlan Mohd Rafii yang sekali lagi menunjukkan sikap perkaumannya selepas mengarahkan Yuki Tan Poh See, isteri kepada Ahli Parlimen Tanjong Ng Wei Aik, untuk “balik Tongsan (Cina).”


Ahli Parlimen Serdang Ong Kian Ming berkata, kegagalan berbuat demikian hanya akan menyebabkan pimpinan Umno menjadi semakin berani untuk mengeluarkan kenyataan menyinggung dan berbau perkauman seumpama itu.


Melalui laman twitter pagi tadi, Razlan mendesak Kian Ming agar meminta Tan balik ‘Tongsan’ kerana memalukan negara.


Ia berikutan kenyataan Tan di laman Facebooknya bahawa “Malaysia adalah negara tidak berguna,” kerana sekali lagi ditimpa musibah dengan terhempasnya pesawat MH17.


Tan bagaimanapun telah meminta maaf berhubung keterlanjurannya itu dan berkata tidak berniat untuk menyinggung rakyat Malaysia.

“Yuki Tan, isteri kepada Ahli Parlimen Tanjong, telah pun memohon maaf atas kenyataannya. (Namun) malangnya, Umno dan Pemuda Umno tidak pernah belajar daripada kesilapan lalu mereka.

Tindakan mengarahkan seorang rakyat untuk meninggalkan tanahairnya adalah satu penghinaan, dan sangat menyinggung perasaan.

“Lebih menyakitkan apabila ia dilakukan oleh Ketua Pemuda Umno yang mewakili Wilayah Persekutuan,” katanya dalam satu kenyataan.

Beliau menyamakan kenyataan Razlan itu dengan kenyataan Ketua Umno Bahagian Bukit Bendera Datuk Ahmad Ismail pada tahun 2008 yang menyifatkan orang Cina dan India sebagai ‘pendatang’.


p/s: Best jadi cina dalam negara ni kann... Kutuk lah macam manapun akan terlepas dari sebarang tindakan sebab dah mintak maaf.. Kalau melayu yang buat.., dah confirm masuk ke 'dalam'...

No comments: