Wednesday 9 July 2014

13 Bahagian Tubuh Wanita Penggoda Iman Lelaki!!!



Love at the first sight ...... Cinta pada pandangan pertama memang bukan basa-basi. 

Kerana menurut survey yang dilakukan oleh laman web dating di Amerika, seseorang akan membuat penilaian fizikal tentang orang lain pada 10 saat pertama. Empat minit selanjutnya, orang akan membuat penilaian tentang hal-hal lain.

Dari data yang diterbit oleh  datingsas.com  banyak lelaki membuka mulutnya alias `curhat`, mengenai bahagian dari tubuh wanita yang membuat mereka tergoda. 


Hasilnya, hmmm ...... mungkin boleh dipelajari para wanita untuk memikat para lelaki. Kerana, ini pendapat para lelaki tentang wanita idaman dan impian mereka ..... 


Ini dia bahagian tubuh wanita yang katanya membuat lelaki jadi tergoda, semak berdasarkan urutannya.



1. Tubuh Atletis


Lelaki menyukai wanita yang bertubuh Athletic kerana dalam pandangan mereka pasti wanita tersebut mampu menjadi ibu yang baik. 


Dengan tubuh yang fit, si wanita tentu akan mampu menjalani hari-harinya sebagai ibu dan mengerjakan pelbagai tugas rumah tangga. Wanita bertubuh Athletic juga diyakini mampu melindungi dirinya dari bahaya.


2. Payudara yang padat dan Berisi


Bagi para lelaki, payudara wanita paling indah ada pada rentang usia awal 20 tahunan. Kegemaran mereka adalah payudara padat berisi persis yang ada di majalah-majalah lelaki atau iklan-iklan pakaian dalam.

Jika anda tidak mempunyai payudara padat berisi jangan sedih dulu. Menurut hasil kajian, lelaki menyukai payudara tanpa mempedulikan bentuknya. 


Tiada masalah sama ada payudara tersebut bersaiz kecil ataupun besar, lelaki pasti tertarik pada payudara wanita.

Satu lagi fakta tambahan mengapa lelaki menyukai payudara wanita adalah kerana di sekitar puting wanita ada bahagian bernama aerola. 


Pada saat berhubungan seks, aerola akan mengeluarkan bau yang menggoda lelaki. Itulah sebabnya, lelaki senang bermain-main dengan payudara ketika berhubungan seks. 


3. Kaki Jenjang


Ketika seorang wanita beranjak remaja, kaki mereka akan bertambah jenjang. Nah, di mata lelaki, kaki yang panjang menandakan kedewasaan wanita.


Banyak wanita berkaki panjang menyedari kelebihan tersebut. Biasanya mereka menggunakan kasut hak tinggi atau skirt mini untuk semakin menonjolkan keseksian kakinya.


Lelaki juga senang ketika wanita menggunakan hak tinggi. Kasut yang mudah bikin kaki pegal tersebut menurut lelaki membuat kaki wanita tambah seksi, membuat punggung dan bahagian belakang wanita semakin menarik.


Lucunya, ketika masa subur atau haid, wanita secara instingtif merasa ingin menggunakan skirt mini atau pakaian-pakaian yang menggoda lelaki.



4. Pinggang yang Ramping


Bentuk tubuh jam pasir sejak dulu memang menjadi idola wanita. Sejak lima abad silam, wanita berusaha keras mewujudkan bentuk tersebut melalui bentukan korset, diet ketat, sampai operasi plastik. 


Semakin segaris pinggul dengan pinggang membuat lelaki semakin tertarik. Terkesan wanita tersebut banyak menimbun lemak sehingga secara reproduktif kurang subur.



5. Punggung yang Bulat


Punggung bulat yang penuh dipastikan membuat mata lelaki tak boleh berpaling. Punggung wanita mempunyai banyak fungsi, seperti menyimpan lemak untuk menyusui dan tempat terkumpul tenaga untuk saat-saat tertentu. 


Inilah mengapa banyak orang menganggap semakin besar punggung semakin menarik wanita tersebut.


Zaman dahulu wanita berusaha keras membuat bokongnya terlihat semakin besar. Tetapi tidak demikian kini, punggung besar malah seperti 
menandakan tubuh yang kurang sihat.


6. Perut Ramping


Pastinya ini bukan kejutan lagi, perut ramping akan membuat lelaki jatuh cinta. Mengapa? Pertama, kerana jelas perut ramping menandakan wanita tersebut tidak hamil. Lalu apalagi?


Menurut para lelaki perut ramping menandakan wanita tersebut pandai merawat diri dan mengambil berat akan kesihatannya.

Perhiasan di perut, seperti tindik di perut atau rantai di sekitar perut menurut lelaki membuat perut semakin seksi. Rantai tersebut membuat pinggul wanita kelihatan lebih besar sekaligus menyelaraskan pinggang.

Itu sahaja? Tentu tidak, masih ada tujuh hal lagi yang pasti membuat lelaki langsung jatuh hati.



7. Leher Jenjang


Leher lelaki umumnya pendek, lebar, dan kukuh. Secara bersejarah, leher semacam itu berguna untuk membawa benda-benda berat, seperti binatang hasil buruan.


Nah, kerana itu leher jenjang wanita membuat lelaki terpesona. Leher jenjang dianggap sebagai tanda kewanitaan yang sangat menggoda, membuat lelaki senang mencium dan menghiasinya dengan perhiasan.



8. Wajah Ramah


Diam-diam lelaki pujaan wanita yang berwajah sedikit kebudak-budakan dan penuh senyum. Wajah kecil, dagu kecil, rahang yang elegan, tulang pipi tinggi, bibir penuh, dan mata besar merupakan ciri-ciri wajah kegemaran lelaki.

Wajah seperti ini membuat lelaki secara naluri ingin melindungi dan memberi kasih sayang. Wajah yang lebih muda memang akan membuat lelaki tergoda. Kerana itu tak hairan jika jasa facelift dan operasi plastik cukup sering digunakan oleh wanita-wanita yang mula kerepot.



9. Mulut yang Sensual


Manusia adalah satu-satunya makhluk hidup yang bibirnya berada di bahagian luar. Ketebalan bibir wanita sama dengan faraj. 


Kedua bahagian tubuh ini akan bertindak balas dan dipenuhi oleh aliran darah ketika dalam keadaan terangsang.

Lelaki menyukai wanita yang berbibir penuh dan sensual. Untuk wanita yang tidak mempunyai bentuk bibir demikian jangan bimbang. 


Dengan bantuan lipstick merah menyala, para lelaki juga boleh tergoda. Tapi penggunaan make-up yang berlebihan juga berbahaya kerana boleh membuat lelaki-lelaki berebutan menggoda dan mencetuskan permusuhan dengan wanita lain.



10. Daun Telinga


Telinga wanita juga mempunyai peranan penting dalam tackle lelaki. Bahagian telinga tempat wanita memasang anting-anting adalah sebahagian kegemaran lelaki. Panjangnya bahagian tersebut menurut beberapa lelaki membuat wanita makin seksi.

Beberapa wanita primitif bahkan dengan sengaja memanjangkan bahagian tersebut untuk menarik hati lelaki. Sekarang wanita sudah lebih pandai untuk mengakali bahagian tersebut. 


Anting-anting model panjang dan menarik perhatian jadi pilihan wanita untuk membantu membuat bahagian tersebut kelihatan lebih menarik. Tapi hati-hati anting-anting yang terlalu besar akan boleh merosakkan telinga.



11. Mata Besar


Lelaki umumnya mengagumi mata besar. Kerana itu tak hairan jika artis solekan selalu menonjolkan bahagian mata pada tata rias seseorang.


Lelaki bukannya menyukai mata besar wanita tanpa alasan yang jelas. Menurut mereka mata semacam itu membuat para lelaki merasa dilindungi.


12. Hidung Mungil


Secara umum, lelaki menyukai wajah wanita yang comel seperti anak-anak. Wajah tersebut membuat lelaki merasa ingin melindungi. Begitu juga dengan hidung, lelaki sangat menyukai wanita yang berhidung kecil.


13. Rambut Panjang


Sehelai rambut boleh tahan hingga enam tahun, setiap harinya seseorang boleh kehilangan 80-100 helai rambut. Untuk lelaki biasa, rambut perang dianggap menarik kerana wanita terkesan feminim dan subur.

Namun apa pun warnanya, lelaki menyukai rambut yang bersih dan berkilat. Rambut tersebut menandakan wanita tersebut bersih dan rajin merawat diri. Selain bersih, menurut sebuah survey, 75% lelaki lebih tertarik pada wanita yang berambut panjang.

No comments: